יש פשפשים? ריסוס נגד פשפשים

יש פשפשים? ריסוס נגד פשפשים

השאיפה הגדולה של בני האדם היתה מאז ומעולם להתגבר על הטבע ולרתום אותו לצרכים ולתועלת של בני האדם. בנוסף, קיימת גם השאיפה למנוע מהטבע להשפיע על חיי היום יום.

למרבה הצער, היעד הראשון הושג באופן חלקי ביותר ואילו היעד השני עוד רחוק מהשגה. מספר גדול של מזיקים ימשיך, ככל הנראה, להיות חלק מהחיים של כולנו גם בעתיד הנראה לעין. עם זאת, אפשר לראות גם צדדים חיוביים להתקדמות הטכנולוגית של העשורים האחרונים. אחד מהם הוא העובדה שנכון להיום קיימת אפשרות לבצע הדברה יעילה של מזיקים שונים באופן שימנע מהם לשוב ולהציק למשך תקופה ארוכה. זאת, בנוסף לנקיטת אמצעי מנע שונים.

אחד מהמזיקים היותר נפוצים ויותר מציקים הקיימים הוא הפשפש, ובעיקר פשפש המיטה. מהו בעצם הפשפש ולמה הוא כל כך מציק? אילו אמצעים אפשר לנקוט על מנת להדביר פשפשים? אם יש לכם עניין למנוע עקיצות מיותרות – אתם בהחלט במקום הנכון.

פשפש – מה זה ולמה זה כל כך מציק

הפשפש הוא אחד החרקים הנפוצים בעולם. בעולם כולו ניתן לזהות עשרות אלפי מינים של פשפשים בגדלים שונים וברמות שונות של סיכון. בישראל מוכרים כמה מאות סוגים של פשפשים בלבד. אבל למרות העובדה שהפשפש נפוץ כמעט בכל מקום בעולם ולמרות העובדה שמדובר בחרק שיש לו שם לא כל כך טוב בכל מה שקשור בפגיעה באיכות החיים של בני אדם, האמת היא שמלבד סוג אחד בעייתי ביותר של פשפשים, מרבית הפשפשים אינם מפריעים לבני אדם אף שהם בהחלט מזיקים לצמחייה ולחקלאות.

הפגיעה האמיתית של החרק המזיק הזה היא בגידולים חקלאיים, שעלולים לרדת לטמיון בעקבות נוכחות של חרקים מזיקים אלה. באשר לבני אדם, הסוג העיקרי ואולי היחיד של פשפשים שבאמת פוגע בבני אדם, בעיקר באיכות החיים שלהם, הוא פשפש המיטה. מדובר בסוג של פשפשים שחודר בצורות שונות לתוך הבית ומוצא את דרגו לחדרי הבית השונים ובכלל זה לחדר השינה. שם הוא מתרבה בתוך המצעים ומחכה לאדם המגיע לשכב על המיטה על מנת לעקוץ אותו ולמצוץ את הדם. ריסוס נגד פשפשים הוא הדרך היעילה ביותר להיפטר מהבעיה. עם זאת, חשוב לבצע את הריסוס הזה בצורה מקצועית וחכמה.

מה מסתתר מתחת למצעים הנקיים? צילום: FREEPIK
ריסוס ואמצעים אחרים נגד פשפשים

למעשה, ביצוע ריסוס נגד פשפשים הוא האמצעי האחרון שכדאי להשתמש בו וצריך להשתמש בו בצורה מושכלת וזהירה. בדרך כלל, הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות על מנת למנוע התנחלות של פשפשי מיטה בבית היא שמירה על הניקיון. ניעור המצעים לעיתים מזומנות וכביסה שלהם בטמפרטורות גבוהות לעיתים קרובות, מצמצמים את הסיכויים למכת פשפשים בבית.

בנוסף, שימוש בשואג אבק איכותי המגיע לכל הפינות הנסתרות בחדרי השינה בבית ובכלל, עשוי למנוע או לכל הפחות לצמצם את הפגיעה של הפשפשים אם משתמשים בו לעיתים קרובות. זה המקום להזכיר שאין כל קשר בין פשפשים לחיות המחמד, אף שרבים נוטים לבלבל בין הפשפשים לבין הפרעושים. עם זאת, גידול צמחים בבית או על אדניות במרפסת, בהחלט יכול להיות גורם מזרז לחדירת פשפשים הביתה.

רק אם כל האמצעים כאמור לא עזרו, כדאי להזמין מדביר מקצועי שיבצע ריסוס כנגד הפשפשים. זאת, בתיאום עם הדיירים בבית על מנת שלא הם ולא חיות המחמד לא יהיו נוכחים בבית בעת הריסוס שהוא מסוכן לבריאות. מעוניינים לדעת עוד? רוצים להיפטר מהפשפשים בבית? צרו קשר כעת והמומחים של יוריקה הדברות יחזרו אליכם מוקדם ככל האפשר. הם ילמדו את הבעיה ויבצעו ריסוס נגד פשפשים באופן שיפתור אותה על הצד הטוב ביותר ובמהירות הרבה ביותר האפשרית.

צרכנות