השר אקוניס בביקור בבנימין: “מורשתו של עם ישראל עוברת כאן; נקדם ונחזק את האיזור״

השר אקוניס בביקור בבנימין: “מורשתו של עם ישראל עוברת כאן; נקדם ונחזק את האיזור״

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס וחברת הכנסת אוסנת מארק הגיעו היום (ג׳) לביקור עבודה בחבל בנימין כאורחיו של ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ. אל השר התלוו גורמי המקצוע במשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשות המנכ״ל, ד״ר יוסף דרזנין.

מטרת הסיור לבחון הקמתו של מרכז רפואי אזורי, שייתן מענה לאוכלוסיה הישראלית והפלשתינאית באזור, וכן לפתח את אזור ארמונות החשמונאים ודרכי הגישה אליהם, בסמוך ליריחו. השר אקוניס קיבל סקירה מקיפה אודות פעילויות המועצה והנתונים השונים, בפרט הצרכים האסטרטגיים והאתגרים עימם מתמודדים תושבי המועצה.

השר אקוניס שיבח את פעילות המועצה בראשות ישראל גנץ, לחיזוק ההתיישבות, במיוחד בימי הקורונה המורכבים: “האזור מייצג את תמצית מורשתו של העם היהודי, ומפעל ההתיישבות בו מגשים את החזון הציוני במלואו״. השר הוסיף ש״אני תמיד עומד לרשות מועצת בנימין והעומד בראשה בכל ההיבטים. המשרד בראשותי יפעל במלוא המרץ לטפל בצרכים האזוריים, בפרט בנושאים הרפואיים והתיירותיים. ביום שישראל תפתח את שעריה, ארמונות החשמונאים יהיו יעד תיירותי מרכזי. מטרתנו העיקרית היא שמירה על שלמותה הטריטוריאלית של ארץ ישראל״.

השר אקוניס. צילום: גדעון שרון, לעמ

ח”כ אוסנת הילה מארק: “חבל ארץ האבות המדהים הזה, מלא בפיסות הסטוריות ובעדויות ארכיאולוגיות שמוכיחות את הקשר העמוק שלנו אל הארץ. תודה לראש המועצה האזורית בנימין, חברי ישראל גנץ על הסיור המדהים והאירוח החם״.

ראש המועצה ישראל גנץ חתם את הסיור ואמר: “אופיר ואסנת חברי אמת של בנימין ונמצאים איתנו בכל דבר. המטרה שלנו משותפת והיא לחזק ולהבטיח את עתיד ההתיישבות. מהסיור שלנו יוצאת בשורה גדולה לפיתוח בנימין עם הנגשת ארמונות החשמונאים ופיתוח המרכז הרפואי. כעת נשלב זרועות כדי להתקדם כמה שיותר למרות אתגרי השעה. אני רוצה להודות לשר אקוניס וח”כ מארק על הביקור והתמיכה לאורך השנים״.

חדשות בנימין פוליטי