“ישראל תמשיך לאכוף בנייה בלתי חוקית בשטחי C”

“ישראל תמשיך לאכוף בנייה בלתי חוקית בשטחי C”

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי נפגש עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ של אירלנד, מר סיימון קובני. “יש לבצע טיפול שורש בהסתה שמובילה הרשות הפלסטינית”

בפגישה דנו השניים במצב הביטחוני ברצועת עזה ובאיו”ש, בסטאטוס הפיוס הפנים פלסטיני ובהרחבת ההשקעות של אירלנד באיו”ש וברצועת עזה לסיוע לכלכלה הפלסטינית.

אלוף יואב (פולי) מרדכי ושר החוץ של אירלנד סיימון קובני. קרדיט תמונה: חורחה נובומינסקי

המתאם הדגיש את הצורך בטיפול שורש בהסתה שמובילה הרשות הפלסטינית. באשר לעניין האכיפה שמתבצעת נגד בנייה בלתי חוקית באיו”ש במימון הקהילה הבינלאומית, הבהיר המתאם כי ישראל דבקה בעמדתה ותמשיך לאכוף את חוקי הבניה בשטחי C ולא תאפשר בנייה לא חוקית.

השר הביע את דאגתו מריבוי מעצרים של ילדים שמעורבים באירועים ביטחוניים ופליליים הנעצרים על ידי ישראל. המתאם הציע כי אירלנד תשקול פרויקט לחיזוק שירותי הרווחה ברשות הפלסטינית, כחלק ממעגל הטיפול השלם בנוער הפלסטיני.

בין הנושאים שנידונו, שוחחו על מצוקת האנרגיה בעזה. האלוף ציין כי ישראל תוכל לתכנן קו חשמל נוסף,  וכבר הוכנה תשתית להגדלת זרימת המים בעשרה מיליון קוב, אך אלו אפשריים רק בתנאים מסויימים. המתאם חשף בפניו את הניצול הציני של ארגון הטרור, חמאס, בכל הנוגע לערוצי הסיוע האזרחיים שמאפשרת ישראל לתושבי עזה וזאת למרות המצוקות הקשות השוררות ברצועה.

 

Uncategorized חדשות שומרון כתבה ראשית