מד”א אבלים על הירצחו של המתנדב הרב רזיאל שבח ז”ל

מד”א אבלים על הירצחו של המתנדב הרב רזיאל שבח ז”ל

עם היוודע דבר הירצחו של מתנדב מד”א הרב רזיאל שבח ז”ל  בפיגוע ירי סמוך לביתו בחוות גלעד בשומרון אבל כבד עטף את ארגון מד”א בכלל ואת מרחב ירקון בפרט, שם התנדב רזיאל ז”ל במשך ארבע השנים האחרונות.

הרב רזיאל ז”ל סיים את קורס החובשים בהצטיינות ובעת הפיגוע לבש מעיל מד”א  הרב רזיאל שבח ז”ל השאיר אחריו אישה ושישה ילדים  מנכ”ל מד”א אלי בין ספד “מד”א גאה בך ובהתנדבות שלך, בצניעות ובענווה שהייתה בך”

הרב רזיאל שבח ז”ל, בן 32 במותו, נולד וגדל בחולון ולאחר מכן עבר לחוות גלעד. שבח ז”ל, סיים בשנת 2014 את קורס החובשים בהצטיינות בישוב ברקן והחל להתנדב במגן דוד אדום, בשנת 2016 סיים בהצלחה קורס חובשים בכירים במד”א. מלבד ההתנדבות במד”א, הרב שבח ז”ל היה מוהל ושוחט.

בשבוע שעבר, ביום ג’ נרצח הרב רזיאל שבח ז”ל בפיגוע ירי סמוך לביתו שבחוות גלעד בעודו לובש מעיל מד”א. שבח ז”ל הספיק

הרב רזיאל שבח ז”ל. תמונה: דוברות מד”א.

להתקשר לדווח על האירוע ולהזעיק עזרה. צוותי מגן דוד אדום מהישובים הסמוכים יחד עם כוח רפואה של צה”ל הגיעו במהירות למקום והעניקו לרב שבח ז”ל טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נמשכו המאמצים להציל את חייו ולאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הרב שבח ז”ל, הותיר אחריו אישה ושישה ילדים.

חבריו במד”א סיפרו עליו שהיה איש מיוחד, מחויך ורגוע.

פאראמדיק מד”א נפתלי נחמן: “את דמותו המיוחדת של הרב שבח ז”ל הכרתי לראשונה כשלמד בכולל בישוב בו אני מתגורר ובהמשך במסגרת ההתנדבות במגן דוד אדום. הוזנקנו יחד לאירועי חירום ככונני מד”א וטיפלנו יחד בנפגעים. הרב רזיאל שבח ז”ל היה אדם נעים שהיה חשוב לו כל הזמן ללמוד ולהתמקצע ועשה הכל על הצד הטוב ביותר. הדבר שאפיין אותו זה החיוך, אדם נעים, תמיד רגוע, גם במצבי הלחץ הגדולים שנקלענו אליהם. אחד הדברים שנחרטו בזיכרוני זה החשיבות שלו ללימוד התורה, אחרי שבמשמרת לילה באמבולנס היה ער, בבוקר היה הולך מיד לכולל ליום לימודים, משהו לא פשוט בכלל וראוי להערכה, הוא לא היה מוכן לוותר לא על ההתנדבות ולא על לימוד התורה.”

ג’רמי ברדוגו, חובש בכיר במד”א סיפר על הרב שבח ז”ל: “הרב רזיאל ז”ל היה דוגמא אישית, הוא היה מלח הארץ והתמודד עם כל משימה בצורה יוצאת דופן”.

חובשת בכירה במד”א ליאת הר-טוב, שהשתתפה עם הרב שבח ז”ל בקורסי ההכשרה במד”א סיפרה: “אני זוכרת את הרב שבח ז”ל כאדם מדהים עם נתינה אין סופית, עם חוש הומור וכל הזמן חיוך על הפנים, אחד שהצליח להתחבר לכל אדם, מכל גווני הקשת. בעל אופי דומיננטי ולב רחב שכל הזמן חיפש איך לעזור ולעשות טוב לאחרים. מעבר להתנדבות באמבולנס הוא הוזנק פעמים רבות לאירועי חירום ככונן מד”א באזור מגוריו והעניק טיפול רפואי לאנשים רבים, החיוך והרוגע שלו היו התרופה הטובה ביותר לחולים. הוא יחסר לנו מאוד.”

מנהל מרחב ירקון במד”א, דורי חיים: “הרב רזיאל ז”ל היה מתנדב מצטיין, חכם ובעל אופי מיוחד וחבריו במד”א אהבו אותו מאוד, הוא אהב את הארגון, את ההתנדבות והיה בו הרצון לסייע, לעזור ולהציל חיים והוא עשה זאת במקצועיות ובמסירות רבה בכל שעות היממה. הוא זכה לתעודות הוקרה ואנשים רבים בהם טיפל חייבים לו את חייהם. עובדיו ומתנדבי מרחב ירקון במד”א כואבים ומחבקים את המשפחה בשעה קשה זו. הוא יחסר לנו מאוד”

מנכ”ל מד”א אלי בין: “אתמול בערב זעקת הקשר השתיקה את שגרת החירום במד”א, הטלפון של מנהל המרחב בו קיבלתי את הבשורה שנפגעת עברה כאש בשדה קוצים בכל תחנות מד”א ומיד נאספנו בבית החולים, קיווינו שיוכלו עוד להציל אותך. כולם ניסו לעשות את המאמצים הנדרשים כדי לעשות את הטוב ביותר שניתן, אך לא הצלחנו. היית אחד המתנדבים הטובים והמסורים. אני גאה בך ובהתנדבות שלך, בצניעות ובענווה. השארת משפחה יקרה, חברים כואבים, בתוך התחנה, בתוך מגן דוד אדום, אנחנו נמשיך לחזק את ההתנדבות, נמשיך ונפעל עם גדוד הכוננים שאתה הייתה חלק ממנו, ונקרא אותו כאן בחוות גלעד על שמך. נמשיך ונתחזק יחד עם המתיישבים כאן ונעשה הכל שגם הביטחון הרפואי ימשך. יהי זכרך ברוך”.

חדשות שומרון כתבה ראשית