יו”ר מועצת יש”ע, דויד אלחייני הודיע על התפטרותו

יו”ר מועצת יש”ע, דויד אלחייני הודיע על התפטרותו

במכתב ששלח יו”ר מועצת יש”ע דויד אלחייני לראשי המועצות ביהודה ושומרון בו הוא מודיע על בקשתו לסיים את כהונתנו בתפקיד ולהביא לדיון בחירת יו״ר חדש למועצת יש״ע. 

כאמור, במכתב שבו הודיע על פיטוריו כתב כך: “אני מסכם את הפרק הזה בתחושת סיפוק עמוקה נוכח הנושאים המשמעותיים שהצלחנו לקדם,

בישיבת האסיפה הכללית הקרובה אביא לדיון את הליך בחירת היו”ר הבא.

בסוף מכתבו הוא הוסיף מילות תודה ופרידה: “בהזדמנות זו אבקש להודות לכם שותפי לדרך, ולצוות הנפלא של מועצת יש”ע על הסיוע היום יומי
במילוי תפקיד חשוב זה.”

בתגובה לפיטוריו כתב ראש המועצה מקומית אפרת- עודד רביבי “ההתפטרות היא הזדמנות להתיישבות לעצור ולחשוב מה היא רוצה להיות בעוד עשר ועשרים שנה. מאז ימי אוסלו ומשבר ההתנתקות שהיו חרב על צווארנו, פספסנו הזדמנויות שונות לחזק עוד את הבית שלנו ומתוך כך את ישראל. הוויכוחים שישנם בתוך המועצה הם על המהות, על הקו המדיני ועירנות, על גמישות מחשבתית ויוזמה, על הצורך לסמן מעבר לכמות המתיישבים את ההתפתחות הכלכלית, יחסנו עם השכנים והתמיכה הציבורית. אני תקווה שמתוכנו יקום מי שידע להסתכל על יהודה ושומרון של 2040, שיבין את חשיבות האירוע. לא להתמקד רק בחזון שאינו בר היתכנות בעת הזו, אלא הבנה בצורך להתנחל בלבבות לא רק כסיסמא אלא דרך חיים של ממש. שכן אם ברצוננו לטעון שאנו חלוצים לפני המחנה, ראוי לפעול שהמחנה יראה בנו חלוצים”

בנוסף לראש מועצת אפרת, גם ראש המועצה האזורית גוש עציון מר שלמה נאמן הגיב להתפטרותו של אלחייני. נאמן כתב כך: “חברי דוד אלחייאני הוא קודם כל איש התיישבות, איש חקלאות העברית והכי חשוב איש ארץ ישראל. דוד נתן את הנשמה למען ההתיישבות ביהודה ושומרון, וכראש מועצת יש”ע עשה הכל, בדרכו ובסגנונו למען כולנו.”

נאמן הוסיף: “נכון, לעיתים היינו בחוסר הסכמה אך תמיד תמיד מדינת ישראל, יהודה ושומרון ובקעת הירדן וטובת המתיישבים היו לנגד עיניו.
תודה דוד. ובהצלחה בהמשך הדרך.”

המפעל הציוני כתבה ראשית