יוסי דגן בהפגנה במקום הפיגוע: “הפיגוע הזה היה יכול להמנע”

יוסי דגן בהפגנה במקום הפיגוע: “הפיגוע הזה היה יכול להמנע”

שעות לאחר הפיגוע הרצחני בברקן הפגינו הערב תושבי השומרון נגד אוזלת היד של הממשלה היוצאת וקראו להשבת הביטחון לאזור. דגן: “דם שלושת הנרצחים על ידיו של המחבל בחליפה אבו מאזן, שעומד מאחורי גל הטרור הזה”. מאות מתושבי השומרון יצאו ביום שלישי בערב להפגין על כביש 5, סמוך למחלף ברקן, שם אירע הבוקר הפיגוע הרצחני שגבה את חייהם של שלושה אנשים. בין הנרצחים גם תושב קרית נטפים שבשומרון תמיר אביחי הי”ד.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תקף בחריפות את הממשלה היוצאת ואמר: “באנו לכאן בזעם גדול ובתסכול גדול, כי הפיגוע הזה עם שלושה נרצחים בלב השומרון היה יכול להימנע. אנחנו זועקים כבר חודשים על גל הטרור הזה והממשלה הזאת שדרדרה את הכבוד הלאומי שלנו, דרדרה גם את הביטחון. הממשלה החדשה תהיה חייבת להפוך את המשוואה, תהיה חייבת להפוך דיסקט, להחזיר את הכבוד של עם ישראל ולהחזיר את ההרתעה”.

עוד הוסיף דגן: “דם שלושת הנרצחים על הידיים של המחבל בחליפה אבו מאזן שעומד מאחורי גל הטרור הזה, מסית ומממן ומשלח חלק גדול מהמחבלים שאנחנו רואים. דם שלושת הנרצחים זה על הידיים שלו והממשלה החדשה צריכה לגבות את הדם הזה מהמחבל אבו מאזן. המחבל אבו מאזן צריך להיות רדוף. הממשלה החדשה חייבת להורות לצה”ל לצאת למבצע צבאי אמיתי כנגד תשתיות הטרור של הרשות הפלסטינית. הממשלה החדשה חייבת לסגור מחדש את המחסומים הביטחוניים וחייבת לפעול כנגד הרשות הפלסטינית הטרוריסטית”.

אנחנו הגענו לכאן תושבים ותושבות מהשומרון ומחוצה לו ואנחנו אומרים לממשלה היוצאת – תתביישו לכם. אנחנו אומרים לממשלה החדשה – אנחנו כאן ולא נניח ולא נשקוט עד שלא יוחזר הביטחון ואנחנו סומכים עליכם שתשנו את המשוואה ונוודא שכך יהיה. לברברים הנאלחים ובראשם המחבל אבו מאזן אנחנו אומרים – לא תשברו אותנו, עם ישראל חי, ואנחנו נבנה את השומרון וכל ארץ ישראל” דברי דגן.

רועי שפיגל תלמיד כתה י”ב תושב קריית נטפים שהכיר את תמיר הי”ד אמר בהפגנה: “כנער שגר בשומרון, נמאס לי ולכולנו לחיות בפחד,
אני קורא לממשלת ישראל להתעורר ולהחזיר לנו את השקט שמגיע לנו בתור אזרחים במדינה,
אני וכל הנוער לא רוצים לחשוב על הפיגוע הבא
לא רוצים לחשוב מי יהיה הילד הבא שיאבד את אבא או אמא שלו חלילה בפיגוע, אבא שלא יחזור לילדים שלו,
בגלל מחבל שלא פוחד, כי הוא יודע שלא יתנו לו את העונש שמגיע לו
לא יכול להיות שהמחבלים הם אלו שינהלו לנו את השומרון
נשבר לנו מהמציאות הקשה הזאת”

רב הישוב ברוכין הרב מאיר הילביץ: “כאשר הצבא מבין שהעסק הולך להישרך הוא לוקח יותר אחריות. אם אנחנו עכשיו נחסום את הכביש הזה, כביש 5, לא יקח יותר מעשרים דקות עד שיזיזו אותנו מפה. לא יכול להיות שאירוע מהסוג הזה לוקח עשרים דקות שבהם מסתובב מחבל ועושה מה שהוא רוצה. זה רק מסביר עד כמה המערכת פה רדומה והמערכת פה צריכה להתעורר”

יו”ר הישוב יקיר ונציג גוש קנה, אלחנן סבתי, אמר במהלך ההפגנה: “אנחנו המומים וכואבים את הפיגוע הנפשע שהתרחש היום בבוקר סמוך לבית. אנחנו דורשים ביטחון. לא יתכן שנפחד לנסוע בכבישים, נפחד למלא דלק ונפחד לחזור לביתנו בלילות. אנחנו בוטחים בצה״ל ובכוחות הביטחון ודורשים מממשלת ישראל לאפשר להם לבצע את עבודתם כראוי, לעצור את הטרור”.

יו”ר הישוב עלי זהב, יוסי הרשקו, נשא דברים במהלך ההפגנה ואמר: “הפיגוע הלא פשוט שהיה היום מצטרף לשרשרת של פיגועים עצובים וכואבים. ליבי עם הפצועים ומשפחות ההרוגים שחייהם השתנו בגלל רשעותם של המפגעים. הגיע הזמן שנגיב בחומרה ונדע לעשות פעולות מרתיעות בכדי שאירועים קשים כאלו לא יקרו בעתיד”.

“הצבא עושה כל מה שביכולתו אבל זה לא מספיק צריכות להתקבל החלטות מדיניות שיגרמו למפגעים ושולחיהם להצטער על צעדיהם. על כל מפגע שמעיז לפגוע בנו כוחנו ימשיך להתחזק ולעלות, על כל הרוג שלנו נקים עוד ישוב ועוד מאחז. חייבים לקבל החלטות אמיצות בכדי להפסיק את האירועים הקשים האלו” הוסיף הרשקו.

ביטחוני חדשות שומרון כתבה ראשית