חייך מצלמים אותך מלמעלה- רחפנים בשירות אגף האכיפה בעיריית אריאל

חייך מצלמים אותך מלמעלה- רחפנים בשירות אגף האכיפה בעיריית אריאל

בשבועיים האחרונים אם שמעתם זמזום מוזר בשעה שטיילתם עם כלבכם, כל מה שהייתם צריכים לעשות הוא להרים את העיניים ולראות את הרחפנים שלנו.

אגף האכיפה בעיריית אריאל, שכר את שירותיהן של החברות (Cando Drones ו-High Lander המפעילות צי של רחפנים אוטונומיים בעלי יכולת צילום ברזולוציה גבוהה, על מנת לערוך פיילוט דיגיטלי מתקדם, שמטרתו לשמור על אריאל שלנו נקייה מצואת כלבים, השלכת גזם ופסולת בנין שלא במקומות ובזמנים המיועדים לכך.

במבצע האכיפה שנערך במשך השבועיים האחרונים נצפו עשרות בעלי כלבים בטיולים כלביהם, ואנו גאים לומר שרוב רובם של בעלי הכלבים מגלים אזרחות למופת ומקפידים על האיסוף של גללי הכלבים. המעטים שניסו להתחמק ולהשאיר לציבור את “המתנה הריחנית” זכו לקבל דו”ח מהפקח עם תיעוד המעשה ולחלקם מחכה ההפתעה בדואר.

מנהל אגף האכיפה והרישוי ברוך אנגל מסר, כי “עיריית אריאל יישרה קו עם עשרות רבות של עיריות שהכניסו את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של הרחפנים לעולם פיקוח והאכיפה של החוק. המערכת אפשרה לצוותים למצות את היכולות של הרחפן לטובת המשימה וכן לנהל את המשימות השונות בצורה מיטבית. “חשתי גאווה רבה” מספר אנגל “לגלות שרוב התושבים בעלי הכלבים, שומרים על החוק, מתחשבים בשכניהם ואוספים את הגללים אחרי כלביהם מהשטח הציבורי, אלה שבחרו לנסות להתחמק מאחריות – יפגשו אותה בצורת קנס כספי וחבל” הוא הוסיף ואמר כי הוא מודה לחברות Cando Drones ו-High Lander על השירות המצוין שנתנו לעירייה והוא מצפה להמשך שיתוף פעולה לטובת העיר ותושביה.

קרדיט: דוברות עיריית אריאל

מהחברות Cando Drones ו-High Lander נמסר, כי במבצע האכיפה האחרון שביצעה העירייה שולב צי רחפנים אוטונומיים בתהליכי אכיפה, שיטור וביטחון בעיריית אריאל, לטובת שיפור רווחת התושבים. עבור מיצוי נכון ויעיל של המרחב האווירי בוצעו הכנות במרחב הקרקעי והאווירי על ידי חברת Cando וצוותי העיריה, והותאמו רחפנים וצוותי מטיסים ליוו את הפעילות. החברות הדגישו כי בזכות מערכת השליטה והבקרה המתקדמת ‘Mission Control PRO’ של חברת High Lander, צוותי האכיפה והביטחון של עיריית אריאל קיבלו תמונת וידאו בזמן אמת של המתרחש במרחב, ובנוסף לתמונה מבצעית מלאה, שהועברה למוקד שליטה ולצוותים בשטח להכוונת הפקחים וצוותי תגובה נוספים. פיילוט מסוג זה מאפשר לעיריית אריאל לחוות ולהתרשם מהפוטנציאל הקיים בניהול צי רחפנים הפועל בשירות העירייה ולטובת בטחון תושביה, כך שבהמשך הלמידה וההתנסות ניתן יהיה לבנות מערך עצמאי שיפעל בשגרה בכל תרחיש העתיד לבוא בין אם מדובר באירועי שגרה, חירום ושמחות!

בחודשים הקרובים מתוכננים להתבצע מבצעי אכיפה ממוקדים נוספים, על מנת למזער מפגעי הסביבה ולעלות את רמת הביטחון של תושבי העיר. אנחנו מבקשים מהתושבים להתחשב בשכניהם וחבריהם וכמובן לכבד את החוק ולהמנע מאי נעימויות ומהוצאות כספיות מיותרות – כי השטח הציבורי הוא של כולנו להנאת כולנו.

חדשות אריאל כתבה ראשית מידע לציבור