בעקבות הבניה הבלתי חוקית פלסטינית יוסי דגן תוקף: “אוזלת יד מול עבריינות שקובעת עובדות בעלות משמעות מדינית בשטח”

בעקבות הבניה הבלתי חוקית פלסטינית יוסי דגן תוקף: “אוזלת יד מול עבריינות שקובעת עובדות בעלות משמעות מדינית בשטח”

זעם בהתיישבות בעקבות ההודעה על הלבנת בנייה בלתי חוקית פלסטינית צמוד לישובים ישראלים. יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “הממשלה מלבינה בנייה שתחנוק את הההתיישבות ומסכנת את אזרחי מדינת ישראל. דורש מראש הממשלה החליפי נפתלי בנט להטיל וטו בדיון בקבינט היום”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב בחריפות להודעת משרד הבטחון על אישור 6 תוכניות מתאר חדשות בשטחי C ל’רשות הפלסטינית’ כמחווה לנשיא ארה”ב ג’ו ביידן המצוי בביקור בארץ. תוכניות המתאר שיאושרו כוללות הלבנת בנייה בלתי חוקית. של ה’רשות הפלסטינית’ של כ 1000 בתים וכן תחנוק את ההתיישבות באיזורים גוש עציון, גוש קנה ובנימין.

דגן דורש מראש הממשלה החליפי נפתלי בנט להתערב בנושא באופן מיידי ואומר: “הממשלה מלבינה בנייה בלתי חוקית עבריינית, המייצרת משמעות מדינית. לא די בכך שהממשלה לא אוכפת בנייה בלתי חוקית עבריינית של ה’רשות הפלסטינית”, היא מוסיפה חטא על פשע ומלבינה את הבנייה הבלתי חוקית. בשומרון למשל הלבנת הבנייה הבלתי חוקית מאפשרת למעשה הרחבת הכפר חארס אל עבר כביש 5, המחבר בין רמת השרון הרצליה פתח תקווה ואריאל. כביש אסטרטגי שמופקר לידי הטרוריסטים של ה’רשות הפלסטינית’ דבר המסכן את כל אזרחי מדינת ישראל.

תחת מעטה של מחוות ודיפלומטיה, יש כאן כוונה לקבוע עובדות בשטח, לאפשר ל’רשות הפלסטינית’ להרחיב את השתלטותה על שטחים בשליטה ישראלית מלאה, השתלטות שתחנוק את יישובי גוש קנה בשומרון, תעצור את הרצף הטריטוריאלי בין גוש עציון לירושלים ותפגע בנקודות נוספות.

אני דורש מראש הממשלה החליפי נפתלי בנט לעצור באופן מיידי את ההשתלטות הזו על אדמות וקביעת עובדות בשטח שתביא להקמת מדינת טרור מתחת לאפנו. מה שלא עשה אהוד ברק בהסכם מדיני עושה הממשלה הזו באישון לילה. לעצור מיידית את “המחווה” המיותרת הזו. גם לדיפלומטיה יש גבול. הגבול עובר במקום שבו נמצא האינטרס הישראלי.

צילום: יחצ

כזכור משרד הביטחון הודיע לפני מספר ימים כי יאשר ל’רשות הפלסטינית’ שש תוכניות בינוי ברחבי יו”ש, שלמעשה ילבינו כאלף בתים שנבנו באופן לא חוקי בשטחי C, התוכניות צפויות לקבל בקרוב אישור להפקדה בוועדת המשנה לתכנון ולרישוי במנהל האזרחי. עם זאת, טרם נקבע מועד לדיון בוועדה.

בכפר בתיר שבין שכונת גילה בירושלים לגוש עציון מתוכננת הלבנה של 260 מבנים לא חוקיים והרחבת הכפר בכ־3,600 דונם, תא שטח המקביל בגודלו לשטח העיר אריאל. אם התוכנית תבוצע היא תחולל בהדרגה נתק בין יישובי גוש עציון לירושלים ועלולה אף ליצור איום ביטחוני על הנוסעים בכביש המנהרות, בדרך ולג’ה ובכביש המוביל לצור־הדסה.

תוכנית נוספת במזרח גוש עציון מאשרת הרחבה של הכפר כיסאן ב־615 דונם, שעלולה לצמצם את הגישה אל יישובי מזרח גוש עציון. ההרחבה תהפוך את היישובים למובלעת במרחב של ה’רשות הפלסטינית’, ותשלול מהם התרחבות עתידית. כך גם תוכנית ההרחבה לכפר פוקיקיס, שתחסום את הגישה ליישוב נגוהות בהר חברון ותבודד אותו מנקודות ההתיישבות השכנות.

על השולחן מונחת לאישור גם תוכנית בינוי ל’רשות הפלסטינית’ שתכלול נקודת התיישבות ערבית סמוך לכביש 5 בין אריאל לרבבה, ובאזור חיזמא בין ירושלים ליישובי בנימין.

חדשות אריאל חדשות בנימין חדשות מקומיות חדשות שומרון כתבה ראשית