חוסכים במס: פעולות חשובות לסוף השנה

חוסכים במס: פעולות חשובות לסוף השנה

לכל שנה יש סוף שנה ובכול סוף שנה ראוי לעצור ולבחון כיצד ניתן למזער את תשלומי המס באופן חוקי, ולו באמצעות הקדמה של הוצאות, דחייה של הכנסות, ניכויים וכדומה, ועל כן בין אם אתם עצמאיים או שכירים, גם אתם מוזמנים ללמוד כיצד אפשרי להטות את הנתונים לטובתכם – כיצד אפשרי להגיע ליעד הרצוי: חבות מס כמה שיותר נמוכה (במסגרת החוק כמובן).

ייעוץ מקצועי

אבנר הייזלר מסביר שיש הבדל מהותי בין השתמטות ממס (פעולה שעשויה להוביל למאסר) לבין הימנעות ממס (דחייה או הפחתה שנתמכת בסעיפי החוק). מכאן שאין אופציה לא לשלם מיסים, אך כן יש דרכים שמסייעות למזער את גובה התשלום, ועל כן שווה להעביר את הטיפול בנושא לגוף מנוסה, ואף תהיה זו התנהלות רשלנית אם לא תנהגו כך.

  • תיאום מסאבנר הייזלר מחדד שבהנחה ואדם שכיר עובד בכמה מקומות, רצוי שהוא יערוך תיאום מס, אם באמצעות המעביד ואם באמצעות פקיד השומה. פעולה מעין זו ממזערת את גובה המס.
  • זמני תשלום – כל עוד משלמים חובות מס עד לתחילת השנה החדשה, הרי שזוכים בפטור מלא מהפרשי הצמדה וריבית.
  • הקדמת תשלומי מקדמה – לעצמאיים מומלץ להקדים את תשלום המקדמה של חודש דצמבר, ואף רצוי להגדיל את ערך המקדמות ולשלמן עד לסוף שנת המס, כמובן כל עוד השנה העוקבת מבטיחה רווח יותר גדול.

    PIXABAY
  • תרומה – שכיר או עצמאי שנותן תרומה מעל ל180 ש”ח (למוסד או לקרן שמוכרים ע”י משרד האוצר), זכאי ליהנות מ35% זיכוי מסך התרומה, אך רק אם סכום התרומה אינו גבוה מ30% מסך ההכנסה החייבת – חשוב לקחת בחשבון.
  • קרן השתלמות – קרן השתלמות מהווה את אחת מהדרכים היחידות שמאפשרות לקבל בחזרה את סכום ההשקעה בפעם אחת (כסכום חד פעמי) ולצד פטור מלא ממס. אי לכך רצוי עד סוף השנה להשלים תשלומים – הגיעו עד הסכום המקסימאלי שמאפשר ניכוי.
  • מלאי – לקראת סוף השנה מוטב שכל עסק ייבחן את המלאי שעומד לרשותו – כך אומר אבנר הייזלר. מדוע? ובכן אם מגלים שהמלאי אינו רווחי, רצוי לנסות למכור אותו (ולו במחיר עלות). צעד שכזה מסייע למזער את חבות המס.
  • גביית חובות – עד סוף השנה רצוי להשלים את סך הליכי הגבייה, ואם התקבלו צ’קים שלא כובדו, הרי שיש לפעול כיאות בכדי לגבות את החוב, וזאת בכדי שפקיד השומה ישוכנע שאכן נעשה מאמץ אמתי ויבוא לקראתכם. בנוסף, רצוי לדרוש החזר מע”מ – שווה ניסיון.
  • החזרי מס לשכירים – גם שכירים שאינם חייבים בהגשת דוח מס הכנסה צרכים לבחון האם הם זכאים להחזרים, ולו כי הם קיבלו נקודות זיכוי נוספות, יש להם עבודה נוספת, מדובר בנשים שזה עתה ילדו, באנשים שפרשו או שחלו, ששייכים לישוב פיתוח, שמשלמים דמי מזונות, שסיימו לימודי תואר, שהם עולים חדשים וכדומה.

הכוונה פרטנית

הפעולות שציינו הן העיקריות, אך יש פעולות נוספות, למשל חישוב מאוחד עם בן/ת הזוג, התארגנות כעצמאי וכדומה, ועל כן נשוב ונחדד שאין תחליף להכוונה מקצועית ופרטנית – בהצלחה!

צרכנות