השירותים שחייבים להיות אצלכם בעסק

השירותים שחייבים להיות אצלכם בעסק

לשם תפקודם השוטף, עסקים זקוקים כיום לקשת רחבה של עזרי מחשוב. שירותי מחשוב הם חלק מרכזי בכך, בין אם אלה שירותי תוכנה שמוצעים כשירותי ענן או אם אלה שירותי מיקור חוץ שונים.

נתב שיחות

דרך חשובה לחסוך בכוח אדם, לשפר את שירות הלקוחות, לשפר את התדמית המקצועית של העסק, יכולה להיעשות באמצעות שימוש בנתב שיחות לעסק. שירות זה מכונה IVR Interactive Voice Response)). כאשר לקוח מתקשר לעסק, המערכת מתקשרת איתו באופן אוטומטי, מספקת לו מידע מסוגים שונים ומנתבת אותו לשלוחות מתאימות, על פי הצורך. המערכת מסוגלת להשמיע הודעות קוליות שמוקלטות מראש ולהגיב לתגובות המתקשר, שלוחץ על מקשים שונים בטלפון לפי הנחיותיה. לפיכך, מדובר בשירות שעשוי לשפר את שירות הלקוחות של העסק שלכם.

ניהול המחשוב

עסקים שאין להם מנהל מחשוב פנימי, עשויים לשכור חברה חיצונית שתספק שירותי עזר בתחום זה. אפשרות נוספת, היא סיוע למנהל מחשוב קיים עם שירותי עזר שונים, במקום לשכור עבורו עוד אנשי צוות קבועים.

צילום: ללא קרדיט

ניהול שרתים

שרתים באופן ספציפי, הם רכיב חיוני במיוחד במחשוב ועסקים רבים משתמשים בהם בצורה נרחבת ומגוונת. בהתאם לכך, יש שירותים רבים בתחום זה. ניתן לשכור גישה לשרת מרוחק, כשנותן השירות מטפל בכל תחזוקתו וניתן גם לשכור שירות שירות לניהול שרתים, שמותקנים בתוך העסק.

שירותי גיבוי והתאוששות

גיבוי הוא היבט חשוב במיוחד של ניהול המידע בעסקים. מאחר שחשוב לשמור גיבוי גם במרוחק מהעסק, שירותים מרוחקים לנושא זה שימושיים במיוחד. אלה יכולים להיות שירותים לאחסון גיבויים או שירותים שמציעים גם את ניהול הגיבויים השוטף, שיבוצע מרחוק. שלב מתקדם יותר, הם שירותים שמסייעים בהתאוששות מאסון (Disaster Recovery), בין השאר בסיוע גיבויים שנעשו.

שירותי ניטור

ישנם שירותים שונים, שמציעים ניטור מרוחק של מערכות המחשוב בתוך העסק. מערכות כאלה עשויות להיות קריטיות להמשכיות העסקית ולתועלת שמפיקים ממערכות המחשוב. לכן, חשוב לנטר אותן באופן שוטף ולהגיב לתקלות במהירות. במקרים מסויימים, ניתן אפילו להגיב פרואקטיבית. לדוגמא: שיבושים קלים בשרת מסויים שנשכר והוצב בעסק, מעידים על תקלת חומרה משמעותית שמתפתחת בו. שירות הניטור מזהה זאת וספק השירות שולח את הטכנאים שלו להחליף את מה שדרוש, עוד לפני שישנה תקלה שפוגעת בתפקוד הלקוח. הניטור עשוי להתמקד בתחום ספציפי כמו רישות ובמצבים מתקדמים של ניטור כזה, עשוי להיות מדובר ממש בשירות NOC או Network Operations Center. עוד נושא ליישום השירות עשוי להיות אבטחה ואז במקרים מתקדמים מדובר עלSOC  או Security Operations Center.

תמיכה טכנית

תמיכה טכנית מגורם חיצוני, מגיעה כמובן בצורות רבות, עבור מוצרים רבים. היא עשויה להתמקד בתחום צר כמו למשל תמיכה במדפסות של חברה מסויימת, שמציע היבואן. מצד שני, היא עשויה להיות רחבה יותר, כמו תמיכה בסמארטפונים, ממגוון היבטים.

לסיכום

ישנם לא מעט שירותים וסוגי שירותים שעסקים זקוקים להם. אלה היו כמה דוגמאות בולטות, שכדאי תמיד לשקול.

צרכנות