חוזים על מדדים

חוזים על מדדים

חוזים על מדדים הם הכלאה בין שתי מכשירי מסחר בבורסה. הראשון הוא חוזה עתידי והשני הוא קרן סל. ההכלאה שלהם יוצרת חוזה עתידי שערכו נע בהתאם למדד שבו אתם סוחרים. למכשיר פיננסי זה יש יתרונות רבים, אך הוא מצריך חדו  ועירנו של הסוחר. כל הפרטים, מיד.

הכלאה של המיטב

חוזים על מדדים מאפשרים לכם לסחור במוצר שמדמה תעודת סל אך למסחר שיכול להיות קצר עד כדי משך יום. מאחר ומדד הוא סוג של פריט שאפשר לסחור בו כמו סחורות, מט”ח ואנרגיה, יש צורך בהפקדה של עירבון מסוים במידה ותפסידו במהלך יום המסחר שלכם. ערך החוזה העתידי נקבע בהתאם לשינויים ולתנודות של פקודות המסחר.

אחד שזור בשני

לחוזים על מדדים יש קשר ישיר לערכו של המדד. העליות והירידות שלהן תואמות כמעט אחד לאחד, אך עם יוצא מן הכלל: בזמן שהמסחר במדד מסוים יש שעת סגירה, מסחר בחוזים על מדדים ממשיך 24 שעות ביממה מלבד מספר דקות במהלך היום בהם קבע שער סגירת המדד בו אתם סוחרים. משמע – אתם יכולים לבצע מכירה או רכישה בהתאם לתנועות המדד באותו הרגע עד לשנייה האחרונה, ואולי על חודן של 5 דקות, תוכלו להרוויח כמה אלפי שקלים. במידה ותעמיקו בגרפים של המדדים, תוכלו לראות שיש הפרשים קטנים או גדולים באזור השעה 17:00 לפי שעת סגירת המסחר במדד.

צילום: PIXABAY

רווח והפסד

כמו שאפשר להרוויח על חוזים אלו, אפשר גם להפסיד. חוזים על מדדים שווים כמה מאות אלפי דולרים, תלוי לאיזה מדד אתם מתייחסים. הדבר היפה הוא שבמדדים אלו מספיק שאתם מפקידים ערבונות בפלטפורמת המסחר שלכם לצורך מסחר יומי מאשר את הערבון המלא הנדרש שיכול להגיע גם ל- 50,000 ₪.

תנודות הרווח וההפסד נקבעות לפני ניקוד המדד והקפיצות שלו. ישנם מדדים שעולים בערכם לפי רבע דולר, 10 סנט או פני וערכם עולה ויורד לפי ניקוד. הנקוד הוא כמו גורם ההכפלה. כל נקודה של מדד היא בעלת ערך שמשתנה בין המדדים. למשל, נקודה במדד S&P 500 שווה כחמישים דולרים. כלומר, אם קניתם חוזה עתידי על מדד זה והוא עלה ב6 נקודות ביום אחד. מזל טוב, הרווחתם 300 דולרים.

איך סוחרים בחוזים על מדדים

כמו כל מכשיר פיננסי, צריך פלטפורמת מסחר מקצועית ונוחה שמציגה נתונים המתעדכנים לכל היותר כל חמש עשרה שניות, וכאן נכנסת לתמונה פלטפורמת טריידסטיישן. הפלטפורמה מציעה גישה נוחה מכל מכשיר חשמלי בבית, פריסת נתונים מלאה, מאגר מידע באתר האינטרנט וגם יצירת קשר ותמיכה טכנית במידת הצורך. צעדים משמעותיים בעולם המסחר והבורסה מצריכים כלי מסחר רציני ומקצועי.

סיכום וסגרנו את המסחר

חוזים על מדדים הם הכלאה. וכמו כל שילוב של שתי גורמים שהפכו לאחד, המסחר במרחב זה מצריך חשיבה כפולה ומכופלת. פקודת מכירה או קנייה לא במקום יכולה לעלות לכם בהפסד משמעותי. יש סכום מינימאלי שאיתו אפשר לסחור על בסיס יומי, אך כשמדובר במסחר לטווח ארוך על חוזה לפי מדד יש צורך בלפחות פי 10 מהסכום הבסיסי. שיקול דעת הוא קריטי במיוחד במסחר בחוזים על מדדים. בהצלחה.

מידע לציבור