כיצד נדע אם אנו סובלים מדלקת מפרקים ניוונית? אלו כל התסמינים המרכזיים לזיהוי

כיצד נדע אם אנו סובלים מדלקת מפרקים ניוונית? אלו כל התסמינים המרכזיים לזיהוי

דלקת מפרקים ניוונית היא מחלת מפרקים כרונית הגורמת לכאבים ונוקשות במפרקים. זה עלול לנבוע מפציעה, או גורמים לא ידועים אחרים. המצב משפיע בדרך כלל על המפרקים נושאי המשקל כגון ירכיים, ברכיים ועמוד השדרה. עם זאת, זה עשוי להשפיע גם על מפרקים אחרים כמו אלה שבידיים וברגליים. התסמינים של דלקת מפרקים ניוונית משתנים מאדם לאדם ועשויים להיות קלים או חמורים בהתאם למידת הנזק למפרק.

התסמינים של דלקת מפרקים ניוונית

דלקת מפרקים ניוונית היא מחלה של המפרקים והיא הסוג הנפוץ ביותר של דלקת פרקים. דלקת מפרקים ניוונית היא מחלת מפרקים ניוונית המופיעה בדרך כלל בקרב מבוגרים בגיל העמידה ומבוגרים.

התסמין הראשון של דלקת מפרקים ניוונית הוא נוקשות או כאב במפרק. זה יכול להיות מלווה בתנועה מוגבלת וירידה בכוח האחיזה. ייתכן גם צליל נקישה בעת הזזת המפרק, תפקוד מופחת של הגפה הפגועה וצורך מוגבר במנוחה לאחר פעילות גופנית.

להלן כמה מהתסמינים שיכולים לסייע בזיהוי דלקת מפרקים ניוונית:

  • כאבי מפרקים או אי נוחות
  • נוקשות במפרקים
  • עייפות
  • קושי לקום מהמיטה בבוקר
  • קושי בביצוע משימות שגרתיות כמו הלבשה ורחצה
  • ירידה בטווח התנועה או נפיחות סביב המפרק
צילום: PIXABAY

דלקת מפרקים ניוונית היא מצב שכיח הגורם לכאבי מפרקים ונוקשות. לעתים קרובות הוא מתפתח כתוצאה משימוש מאסיבי באותו מפרק. התסמינים של דלקת מפרקים ניוונית שונים אצל כל אחד.

מה ההשפעות הכאב של דלקת מפרקים ניוונית

הכאב כתוצאה מדלקת מפרקים ניוונית יכול להיות כה חמור עד שהוא מגביל את היכולת ללכת או לטפס במדרגות, או לבצע את הפעולות היומיומיות שלנו. זה יכול גם להוביל לסיכון מוגבר לנפילות ולפציעות אחרות. דלקת מפרקים ניוונית פוגעת באנשים בכל הגילאים אך היא פוגעת בעיקר באנשים מעל גיל 50. זה שכיח יותר בנשים מאשר גברים דלקת מפרקים ניוונית היא הפרעה במפרקים המתאפיינת בפירוק הסחוס והעצם הבסיסית. זהו אחד הגורמים המובילים לנכות בקרב אנשים מעל גיל 65. לחצו פה לקריאה על דלקת מפרקים ניוונית.

ביותר ממחצית מהמקרים, דלקת מפרקים ניוונית יכולה לפגוע במפרקים בשתי הידיים, ובכשליש מהמקרים היא פוגעת במפרקים בשתי הרגליים. דלקת מפרקים ניוונית יכולה גם להשפיע על אצבעות או בהונות בודדות.

איך להתמודד עם הדלקת

אוסטיאוארתריטיס היא מחלת מפרקים ניוונית. זוהי הצורה הנפוצה ביותר של דלקת פרקים, והיא יכולה להשפיע על כל מפרק בגוף. ניתן להתמודד עם המצב באמצעות תרופות, תרגילי פיזיותרפיה, ירידה במשקל אם אתם סובלים מעודף משקל יכול לעזור מאוד, והימנעות מגורמי סיכון כגון עישון או צריכת אלכוהול מופרזת. במקרים מתקדמים יותר ייתכן שיהיה צורך בניתוח להחלפת המפרק הפגוע במפרק מלאכותי (החלפת מפרק ירך).

בריאות