העסקת מומחה זר

העסקת מומחה זר

מדינת ישראל ידועה בטכנולוגיה המתקדמת שלה ובמספר גבוה של חברות העוסקות בתחום כמו גם בתחומים אחרים: רפואה, מזון ועוד. ישראל גם עובדת בשיתוף פעולה מול חברות או גורמים במדינות אחרות אשר תורמים לפיתוח ולהתקדמות. לשם כך, נדרשת לעיתים העסקת מומחה זר בארץ למשך תקופה כדי שיעבוד יחד עם חברה מסוימת, יפקח וייעץ. ישנם חוקים כיצד צריכה העסקת מומחה זר להתנהל מבחינה בירוקרטית ויש לקבל על כך את אישור משרד הפנים. כדי להבין את כל הזכויות והחובות סביב העסקת מומחים זרים מומלץ להתייעץ מול משרד עורכי דין העוסק בתחום ההגירה ושהיה בארץ למשך תקופה למטרת עבודה. משרד עורכי דין זרי חזן ושות’ בעל ניסיון ומוניטין בתחום ההגירה והעסקת עובדים זרים, עורכי הדין יבואו לעזרתכם, יסבירו לכם על התהליך, יעזרו בכל הקשור לאיסוף האישורים הנדרשים, ובמידת הצורך ישמחו לייצג אתכם מול הרשויות.

אילו זכויות חשוב להכיר בנושא העסקת מומחה זר?

על המעסיק להעניק לעובד הזר העתק של מסמך חוזה עבודה, המתורגם לשפה אותה מבין המומחה הזר, כאשר החוזה כולל בתוכו את כל תנאי העסקת מומחה זר. מדובר בתנאים הכוללים את תיאור תפקידיו של העובד, היקף עבודתו, תאריכים החגים, חופשים וימי מחלה, מהו גובה השכר, היכן העובד יגור כמו גם את כל המידע על ביטוחי החובה.

איזה סוג של ויזה מקבלים מומחים מחו”ל המבקרים בישראל?

ויזות ב1 וב2 חלות על העסקת עובד זר למגוון מטרות, בין אם מדובר בעובדים זמניים ובין אם מדובר במומחים זרים. אשרת עבודה B1 היא אשרה המאפשרת העסקה זמנית בישראל ולכן רלוונטית כשמדובר על העסקת מומחה זר. אשרת ביקור ב-2 היא אשרה המאפשרת כניסת תייר או עסקי לישראל ולכן יכולה להיות רלוונטית כשמדובר על שהיה קצרה יחסית. חשוב לציין כי העובד הזר לא יקבל את אשרת העבודה, אלא המעסיק יקבל את האישור להעסקתו. כל אזרח זר המעוניין לעבוד במדינת ישראל חייב לקבל גם אשרת כניסה וגם אישור עבודה. העסקת עובדים זרים אסורה בחוק הישראלי ללא היתר מרשות ההגירה והאוכלוסין.

אם אתם נמצאים לפני העסקת מומחה זר, חשוב שלא תיגשו לתהליך זה באופן עצמאי שיכול לגרור אחריו הפרות של החוק, מחוסר ידיעתו. צרו קשר עם משרד עורכי דין זרי חזן ושות’ והם ישמחו ללוות אתכם בתהליך המשפטי הקשור להעסקת העובד.

למידע נוסף בקרו כאן: https://www.zarihazan.com/  או בטלפון: 077-9977-706

עצת מומחה