רבני מועצת בנימין בפניה לשר הביטחון: “להימנע משימוש נרחב בצווי מעצר מנהליים”

רבני מועצת בנימין בפניה לשר הביטחון: “להימנע משימוש נרחב בצווי מעצר מנהליים”

ועד הרבנים של המועצה האזורית בנימין שלחו בימים האחרונים מכתב תקיף לשר הביטחון יואב גלנט, בו הם תקופים את השימוש בצווים המנהליים כנגד יהודים. במכתב מבקשים הרבנים משר הביטחון להימנע ממתן צווי מעצר מנהלי חדשים וכן לבחון מחדש את הצווים שכבר ניתנו.

על המכתב חתומים רב הישוב כוכב השחר הרב אוהד קרקובר, רב הישוב פסגות הרב יוסף וייצן, רב הישוב עמיחי הרב יאיר פרנק וכן רבה של הישוב מכמש הרב אחיקם הלוי. רבנים אלו מצטרפים לרבנים נוספים שהתבטאו בשבועות האחרונים כנגד השימוש בצווי מעצר מנהלי ובהם רב השומרון הרב אליקים לבנון ורב הישוב בית אל הרב אריאל בראלי.
הרבנים מביעים הערכה רבה לגלנט וכן, לכלל כוחות הביטחון על המסירות והשמירה על ביטחון ישראל והמתיישבים ברחבי יהודה ושומרון.
אך עם זאת, הם מביעים את דאגתם הרבה אחר התופעה של ריבוי העצורים המנהליים בתקופה האחרונה.

במכתבם מוספים הרבנים: “בפני עצור במעצר מנהלי לא מוצג כתב אשמה ונמנעת ממנו זכות היסוד להגן על עצמו בבית המשפט. לכן השימוש במעצר מנהלי חייב להישמר רק למקרי קצה חריגים שיש בהם סכנה לשלום המדינה ולא לשימוש נרחב כפי שנעשה כעת. התחושה הקשה מתחזקת לאור העובדה שאין שום ציבור אחר שכנגדו מוצאים צווים כאלו מלבד נערים בגבעות יהודה ושומרון”.

“השימוש הנרחב בצווי מעצר מנהליים, מלבד חוסר הצדק שיש בו, יוצר תחושה קשה של איפה ואיפה בקרב ציבור נרחב. כרבנים אנחנו עושים מאמצים חינוכיים וערכיים רבים כדי לתעל את העוצמות ואת אהבת הארץ שיש בצעירים האלו למקומות חיוביים ולשיתוף פעולה עם ההתיישבות הוותיקה, והמעצרים המנהליים מחבלים באפשרות ליצירת דו שיח ואמון. לכן אנחנו קוראים לך להימנע משימוש נרחב בצווי מעצר מנהליים ומבקשים ממך לבחון מחדש את צווי המעצר שכבר ניתנו” חותמים הרבנים את מכתבם.

מכתב דומה נשלח לאחרונה לשר גלנט גם על ידי חברי מפלגת עוצמה יהודית שקראו לו לשחרר את העצורים המנהליים. “אנו מתנגדים מכל וכל לצווים אלו וקוראים לך לבטל אותם לאלתר. לא ניתן להשלים עם מצב שבו שר הביטחון מנהל מדיניות של ‘דלת מסתובבת’ כשבית המשפט משחרר בשל העדר ראיות ושר הביטחון כולא מחדש. צווי הגבלה מנהליים, ועל אחת כמה וכמה צווי מעצר מנהליים, צריכים להישמר לתרחישי קיצון בהם אויבינו מהווים סכנה מוחשית ומהותית לביטחון המדינה. חלילה לעשות שימוש בצווים מעין אלו כנגד נערים צעירים בהתיישבות”, נכתב.

נזכיר כי כעת נמצאים שמונה בחורים יהודים במעצרים מנהליים אשר נחתמו לאחר הפיגוע הקשה בעלי בידי שר הביטחון יואב גלנט. העצורים נעצרו לאחר שבתי המשפט הורו על שחרורם של חלקם לאחר שנקבע שאין כל ראיות כנגדם.

חדשות בנימין כתבה ראשית