המדינה לבג”ץ: טענות מועצת בנימין נגד הפקקים צודקות

המדינה לבג”ץ: טענות מועצת בנימין נגד הפקקים צודקות

משרד הבטחון השיב לעתירה שהגישה מועצת בנימין והודה כי קיים עומס חריג ונעשות פעולות להקל. ראש המועצה ישראל גנץ: “צעדים לא מספיקים”. בתשובת המדינה לעתירת המועצה האזורית בנימין לבג”ץ נגד ההזנחה בנושא התשתיות והטיפול במעברים, נכתב כי אכן קיימת מצוקה שגוררת פקקי תנועה כבדים ונעשות פעולות לטיפול בנושא.

בתגובה לתשובת המדינה אומר ראש מועצת בנימין ישראל גנץ כי אין להסתפק בצעדים שהוזכרו אלא חובה להרחיב אותם ולקבוע לוח זמנים בהול ליישומם.

העתירה אותה הגישה המועצה לפני כחצי שנה התמקדה במעברי הפועלים בטענה כי התשתיות הקיימות לא בנויות לקיבולת כזו של פועלים והמצב יוצר פקקים מדי בוקר בייחוד על רקע הגדלת מכסת הפועלים מאז הקיץ האחרון. משרד הבטחון השיב לעתירה והודה כי במחסום חשמונאים המשרת את תושבי מערב בנימין והשומרון קיים עומס תנועה גדול בשל מעבר אלפי הפועלים בשעות הבוקר. המדינה טענה כי היא מקדמת פתרונות במרחב.

עוד נכתב בתשובת המדינה: “בתקופה האחרונה התקיימו מספר מפגשים עם ראש המועצה האזורית בנימין שהעלה את הטענות וגורמי המקצוע מוסיפים לבחון את הצורך בשיפור המענה שניתן לאוכלוסיית הולכי הרגל הפלסטינים העושים שימוש במעבר. בימים אלה החלו פעולות לבחינת צורך בבניית גשר הולכי רגל אשר ישמש את הפועלים הפלסטינים לצורך חצייה רגלית בטוחה של כביש 446 (בטרם השימוש במעבר). זאת, באופן שעתיד להקל על עומס התנועה המצוי לקראת הכניסה למעבר בשעות הבוקר המוקדמות. כמו כן, בחודשים האחרונים בוצעו עבודות להרחבת החניון ממנו נאספים הפועלים הפלסטינים לאחר שעוברים את המעבר לצד הישראלי. בשבוע האחרון נפתח החניון באופן זמני על מנת להקל על העומסים בשעות הבוקר ובכוונת המשיבים להסדירו בתקופה הקרובה.”

*צילום: דוברות בנימין.

משרד הבטחון הוסיף עוד וציין כי “קיים עומס בכיכר הנמצאת בסמוך לצד הישראלי של המעבר, אשר נגרם מריבוי רכבי ההסעות הממתינים לאיסוף הולכי הרגל והסעתם לרחבי הארץ, כך שניתן לומר שעומס זה אכן נגרם כתוצאה ממספר בעלי היתרי הכניסה לצרכי עבודה שעושים שימוש במעבר”.

ראש המועצה ישראל גנץ הגיב לתשובת המדינה לבג”ץ ואמר כי “הצעדים שהוזכרו בתשובת המדינה אינם מספיקים והמענה לא הולם את המצוקה הגדולה של עשרות אלפי תושבים מדי בוקר. יש שורת צעדים נוספים שהמדינה צריכה להתחייב לביצוע בהול שלהם. אני מאד מקווה ששופטי בג”ץ יהיו ערים למצוקה האנושית ויכפו על המדינה לטפל בכך”.

בכוונת המועצה האזורית בנימין לבקש כעת מבג”ץ לפסוק למדינה לוח זמנים דחוף ליישום הצעדים שבאחריות משרד הבטחון לבצע בתקופה הקרובה ולוודא שהפעולות יביאו להקלה על עומס התנועה. עוד תדרוש המועצה כי בג”ץ יטיל את האחריות לפתרונות על משרד הבטחון בשל עומס הפועלים שהוא מביא למחסומים ובעיקר למחסום חשמונאים.

חדשות בנימין כתבה ראשית תחבורה ותשתיות