‘הארץ’ (שוב) נגד יוסי דגן: “חברת חשמל וויתרה על ההתייעלות בלחץ המתנחלים”

‘הארץ’ (שוב) נגד יוסי דגן: “חברת חשמל וויתרה על ההתייעלות בלחץ המתנחלים”

בעיתון הארץ האשימו את דגן “הנמרץ” תוך אזכור היותו “מגדולי הפוקדים בליכוד” שפעל להחזיר את פעילות מרחב שומרון של חברת החשמל וזעמו: “דואגים למתנחלים” יוסי דגן: “אמשיך לפעול למען תושבי השומרון באהבה, המתיישבים המתיישבים לא שווים פחות”

לקראת סוף השבוע האחרון מנכ”ל חברת חשמל מאיר שפיגלר הגיע לסיור בשומרון עם ראש המועצה יוסי דגן, בסיומו הודיע שפיגלר כי חברת חשמל תפתח מחדש את מרחב שומרון באריאל שסיפק שירות לכל האיזור. ההחלטה הגיעה שנה וחצי לאחר שנסגר מרחב שומרון של חברת החשמל באריאל, דבר שהביא לפגיעה משמעותית בשירות החשמל עבור תושבי השומרון, מה שהביא את ראש המועצה לפעול בעניין.

ההחלטה של חברת החשמל לא מצאה חן בעיני העיתונאי אבי בר-אלי שפרסם השבוע טור נגד ההחלטה במוסף הכלכלי The Marker של עיתון “הארץ”.

בכותרת הכתבה טענו בעיתון: “דואגים למתנחלים ולאגו”, מיד אחר כך הוסיפו בכותרת המשנה כי “חברת החשמל ויתרה על התייעלות בלחץ המתנחלים”. לאורך המאמר מאשים בר-אלי כי ההחלטה של חברת החשמל לאחד את מרחב שומרון עם מרחב ירושלים היא החלטה של התייעלות ושביטולה התבצע רק כתוצאה מהלחץ הגדול של דגן.

במאמר ממשיך העיתונאי לטעון כי מאז ש”משרד האנרגיה שב לידיים ליכודיות” הגיע השינוי משום שראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, “הנמרץ” הוא “אחד הפוקדים הגדולים של הליכוד”. עצם ההחלטה של מנכ”ל חברת החשמל לפתוח מחדש את מרחב שומרון, מבוקרת על ידי בר-אלי שמאשים כי “ההתייעלות יכולה לחכות”.

יוסי דגן

בר-אלי ציין כי הסיור התקיים בהר ברכה על הר גריזים המשקיף על קבר יוסף, וממשיך בתיאוריו הציניים כלפי החלטת מנכל חברת חשמל: “משהו באוויר המקראי כנראה עשה את שלו” כתגובה על כך שהסיור נעשה על הר גריזים המשקיף לקבר יוסף. “ראו זה פלא – נעתר שפיגלר להפצרות”, עוד מוסיף בר אלי: “דגן מן הסתם לא ידע את נפשו” ציין בציוריות בר אלי את תגובת ראש מועצת שומרון לבשורה, ממשיך בר-אלי ולא מסתפק והתייחס בזעם להחלטה של מנכ”ל חברת החשמל להודות לשר האנרגיה החדש ישראל כ”ץ, ועל בחירתו בשימוש במילים “מנהיגות וחתירה לקידום תושבי יו”ש”. לאורך כל המאמר לא מתייחס ולו לרגע העיתונאי לטענות התושבים בגינן השתנתה ההחלטה בעניין סגירת המרחב, ותוך שהוא דורס כללים בסיסיים של אתיקה עיתונאית, לא ניסה לאמת אותן מול המציאות.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן הגיב למאמר: ” אמשיך לפעול באהבה למען תושבי השומרון. המתיישבים ביו”ש שווים לא פחות מכל אזרח אחר, תושבי השומרון ראויים לשירות חשמל סדיר וטוב, אני מודה שוב למנכ”ל חברת חשמל מאיר שפיגלר, לשר האנרגיה ישראל כ”ץ, וכן לעיתון הארץ על פרסום הפעולות למען ההתיישבות. נמשיך לעמוד על זכויות התושבים שלנו ולדאוג לתושבי השומרון באהבה”

חדשות שומרון כתבה ראשית