האבטחה ביישובי עוטף ירושלים תוארך עד סוף השנה

האבטחה ביישובי עוטף ירושלים תוארך עד סוף השנה

בהובלת ראש מועצת בנימין ישראל גנץ, משרד הביטחון הסכים להאריך את התשלום לרכזי הביטחון עם סוף 2022 עד למציאת פתרון קבע. ישראל גנץ: “תפיסת הבטחון חייבת שינויים”

משרד הביטחון ימשיך לשלם עד סוף השנה את שכרם של הרבש”צים (רכזי ביטחון שוטף) ביישובי עוטף ירושלים, במטרה להגיע עד תום התקופה למצב בו המשטרה מחזיקה באחריות הבטחונית ביישובים אלו בהתאם להחלטת הממשלה והמל”ל.

הסיכום הושג במסגרת השיח שמקיים ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מול משרדי הממשלה הרלוונטים. לפני מספר חודשים אף הגישה המועצה האזורית בנימין עתירה לבג”ץ בנושא, וזו נמחקה רק לאחר התחייבות המדינה כי האחריות הבטחונית תועבר למשטרה ותיעשה באופן שמתאים לאיומי האזור.

מדובר בכ-13 יישובים בעוטף ירושלים, ובהם שישה יישובים בתחומי בנימין.

ישראל גנץ. צילום: ברוך גרינברג.

במועצת בנימין וביישובים מקווים להגיע להסכמה בתקופה הקרובה על השארת המשך האחריות בידי צה”ל ובכך להביא לפתרון סופי של הסוגייה שמטרידה את יישובי עוטף ירושלים.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: “יש הבנה שתפיסת הביטחון המתוכננת אינה הולמת את האיומים ופוגעת בביטחון התושבים. אני מברך על הארכת העסקתם של הרבש”צים. אנחנו ממשיכים המגעים עם מקבלי ההחלטות, כדי שתפיסת הביטחון ביישובי העוטף תיתן מענה הולם לאיומים ולמציאות בשטח. נמשיך לעסוק בכך ולדרוש זאת”.

ביטחוני חדשות מקומיות כתבה ראשית מידע לציבור