גוש שילה: כינוס חירום על מצב הטרור בכבישים

גוש שילה: כינוס חירום על מצב הטרור בכבישים

אמש כינס ראש מועצת בנימין ישראל גנץ ישיבת חירום עם נציגי היישובים, וועד הפעולה של ישובי גוש שילה. בתכנית: התגייסות תושבים להגברת הבטחון בשטח

לאחר שבועות ארוכים של הסלמה והתגברות ארועי זריקות האבנים והתפרעויות נגד יהודים ביהודה ושומרון, ובפרט ביישובי גוש שילה ומעלה לבונה שבבנימין, כינס אתמול ראש המועצה ישראל גנץ ישיבת חירום במשרדי המועצה עם נציגי היישובים וועדי הפעולה שם.

לכינוס הגיעו כ-20 נציגים שדנו על דרכי פעולה אפשרויות במטרה להשיב את הבטחון בדרכים. ראש המועצה שיבח את פעולות התושבים שנעשו עד כה ואמר כי לצערנו עד כה הדרג המדיני נכשל בתפקידו להגן על התושבים. אנחנו מעריכים מאד את צה”ל ואת קציני האזור. אבל מה שקורה בשטח לא יכול להימשך”

התושבים העלו תחושות קשות לפיהן מורגשת הפקרות של בטחון התושבים ומהצד השני הערבים מרגישים יד חופשית והתעוזה של הפורעים עולה.

בדיון עלתה היערכות מעשית של ועד הפעולה, ליציאת תושבים ביישובי גוש שילה, עלי ומעלה לבונה לשטח במטרה להגביר את הבטחון ולסייע לצבא במשימות הבטחון. ההבנה היא כי הצבא מתקשה לעמוד במשימות הבטחון ונוכחות התושבים תוכל לסייע מול הפורעים.

ראש המועצה ישראל גנץ: “כשתושבים נאלצים לצאת ולהגן על עצמם זה כשלון צורב של שר הבטחון וראש הממשלה ולצערי הגענו למצב הזה בהובלתם. יישר כח לנציגי היישובים ולתושבים הרבים שנרתמים לפעולות ולהפגנות שהיו בתקופה האחרונה. אני מאד מקווה ששר הבטחון יתעשת וישנה את המציאות בשטח. שימצא את הדרך להחזרת ההרתעה”

ביטחוני חדשות בנימין כתבה ראשית