הליך הגירושין – לא פשוט

הליך הגירושין – לא פשוט

הליך הגירושין אינו הליך פשוט. לאחר שנים של זוגיות, השינוי הדרמטי בחיים יכול להביא לקשיים רבים, במיוחד כאשר ילדים מעורבים בסיפור.

הקשיים העיקריים אשר עולים לעניין זה הם הקשיים הכלכליים והנפשיים. לעניין הקושי הכלכלי, הפרדת הכוחות יוצרת מצב פיננסי שונה – בעוד כל הפרמטרים נשארים זהים כמעט לחלוטין, דוגמת מספר הילדים, הצורך במדור וכו’, ההכנסה יורדת, לעיתים ביותר מ –50%. קושי זה, לצד הצורך להסתגל למציאות חדשה, בה אתם לעיתים מגיעים לבית ריק, ללא אדם שיכיל ויסייע ברגעים קשים, הופכים את ההליך לקשה למדי.

הנושאים הנידונים – מה צריך להחליט?

במסגרת הדיון אודות הגירושין, בין אם במסגרת משפטית כלשהי, מסגרת גישור או בין הצדדים עצמם, יש להחליט אודות מספר נושאים בעלי משמעות ארוכת טווח. בין היתר, ניתן למנות את את זמני השהות עם הילדים, שיעור המזונות, חלוקת הרכוש בגירושין ורבים נוספים. משכך, עולה כי עורך הדין מהווה גורם הכרחי, שעל שירותיו לא ניתן לוותר.

עורך דין לגירושין – אפיק הפעולה המומלץ

כאמור, עורך דין הוא הפתרון עבור מרבית הבעיות שלכם במהלך ההליך. ככל שמדברים על גירושין, עולים מספר תפקידים שונים בהם יכול לשמש עורך הדין, ומשכך, זה יכול להעניק מספר פתרונות, בהתאם לרצון הלקוח.

קרדיט: Freepik.com

תפקיד ראשון – עורך דין כמגשר

לא פעם הצדדים מעוניינים לסיים את הליך הגירושין בנועם, זאת לשם יצירת מסגרת משפחתית מיטיבה עם הילדים, ויציאה לדרך חדשה בצורה יפה. במקרים אלו, תפקידו של עורך דין הוא לגשר על הפערים שבין הצדדים, תוך הכלה וניסיון להטיב עם שניהם.
במקרים אלו, יתווך עורך הדין בין רצונותיהם של שני הצדדים, עד להגעה להסכם גירושין המקובל עליהם. אולם, ייתכן מצב בו הסכם גירושין ייכרת בין השניים גם לאחר ניהול הליך משפטי.

ניהול ההליך המשפטי

לעיתים הצדדים אינם מצליחים להגיע אל עמק השווה, ובמקרים אלו, לשם חתימת הסכם גירושין, מהווה עורך הדין כמייצג של אחד הצדדים בפני הערכאות השונות. במקרים אלו, על עורך הדין מוטלת האחריות לניהול ההליך המשפטי בכללותו, לרבות ייצוג מול השופטים, איגוד ידע ופריסת בקשות שונות עם תימוכין שונים, ועליו לדאוג שמצבו של לקוחו יהא אופטימלי בכדי להביא לתוצאה הרצויה.

 

איך בוחרים עורך דין לענייני גירושין?

ככלל, נהוג להכיר בשלושה פרמטרים כחשובים ביותר, במיוחד כאשר מדובר על הליך גירושין. ראשית, לאור העובדה שהדין בענייני גירושין וכריכה הוא היברידי, קרי, דתי ואזרחי יחדיו, יש לשקול בכובד ראש את מקצועיותו של עורך הדין, שכן במקרה זה, ידע שווה זהב.

מעבר לכך, נהוג לבחון את ההמלצות שעומדות לעורך הדין, מטעם אנשים שעסקו עמו בעבר, וכן להתרשם באופן אישי ובלתי אמצעי בפגישת ייעוץ. כך, תוכלו להבטיח שלצד קבלת מבוקשכם, עורך הדין יעמוד לצדכם בכל רגע נתון. נקודה חשובה ביותר היא הכימיה שיש לכם עם עורך הדין כי הוא זה שילווה אתכם לאורך זמן ועליכם לדעת שהוא קשוב ומכיל. לכן מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ ראשונית מסודרת ולבחון זאת.

הילה וינטרוב – עורכת דין ומגשרת

לאחר שסקרנו את עולם הגירושין, ואת תפקידיו של עורך דין גירושין בהליך עד לקבלת הסכם גירושין, הן כמגשר והן כמייצג בערכאות ככל שהנכם מעוניינים בעורכת דין מקצועית, אמינה, בעלת המלצות והרגישות הנדרשת, פנו אלינו, אנחנו נדאג לשאר.

 

משפטי