בתגובה לרצח: דרישה לאשר יותר מ-100 יח”ד בטל מנשה

בתגובה לרצח: דרישה לאשר יותר מ-100 יח”ד בטל מנשה

ח”כים מהליכוד הצטרפו לדרישת ראש מועצת שומרון הישוב והמשפחה. ח”כ ניר ברקת: “נחושים לחזק את אחיזתנו ולהרחיב את היישוב” ראש המועצה יוסי דגן: “להכפיל את היישוב”

מתגברת הדרישה להכפיל את הישוב טל מנשה המונה מעל 100 משפחות ולאשר במת”ע הקרובה בניית 103 יח”ד בישוב כתשובה לפיגוע המזעזע ורצח אסתר הורגן הי”ד.

חבר הכנסת ניר ברקת הגיע אמש יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, לנחם את בני משפחת הורגן בטל מנשה שבצפון השומרון. במהלך הביקור שוחח ברקת ארוכות עם אבי המשפחה בנימין הורגן ואמר: “תפיסתי היא שבכל פעם שמנסים לאתגר אותנו בטרור ולנסות להפחיד אותנו התשובה הטובה ביותר היא הרחבת הבנייה, הרחבת האחיזה שלנו בקרקע” ברקת ציין כי “צריכים לקחת את התב”ע הקיימת שמאפשרת את הרחבת הישוב ולהניע אותה ולאשרר אותה במהירות האפשרית בשביל שידעו כולם, כל מי שירצה לעשות טרור בעתיד, כל פעולה כזו, אמנם קשה לנו ואנחנו בוכים היום, אבל אנחנו נחושים לחזק את אחיזתנו ולהגדיל ולהרחיב את הישוב”.

גם ח”כ אתי עטיה (ליכוד) ביקרה אמש את המשפחה ואמרה: “מדינת ישראל צריכה להגיב בנחישות, בתנופה מחודשת לכל הישובים ביו”ש. גם השר צחי הנגבי (ליכוד) אמר דברים דומים אתמול במהלך לוויתה של אסתר הורגן ואמר: “נדרש מעשה שכולו העצמת אחיזתנו באדמת השומרון”.

בכך הם מצטרפים לדרישתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שאמר אתמול: “המונח “טרור” באנגלית זה אימה. שנפחד להיות כאן, נפחד לחיות כאן, ונברח מכאן. לכן הצעד שהממשלה צריכה לעשות כדי לחזק את המשפחה ואת עם ישראל כולו זה להראות שאנחנו לא מפחדים אלא להיפך, ולכן בטווח המיידי, אפשר תוך שבוע, לאפשר כאן תוכנית שמכפילה את הישוב, היא כבר מוכנה. צריך להוריד כל נושא פוליטי מהשולחן ולאפשר את זה”

עוד הוסיף דגן: “הצבא תפקידו לחסל את המחבלים ואנחנו האזרחים צריכים להוסיף אור וזה על ידי חיזוק ההתיישבות לכבודה, כדי שיבין האוייב שעם ישראל חזר ולא מוותר ולא נכנע. הממשלה צריכה וזו תהיה התשובה האמיתית והמיידית תוך כדי השבעה להודיע על הכפלת הישוב”

ביטחוני