מה עושים במצב של תאונה?

מה עושים במצב של תאונה?

אחד מהדברים המפחידים ביותר, עבור כל מי שנוהג בכביש, הוא האפשרות של מעורבות בתאונת דרכים. בישראל נהרגים בכל שנה מאות אנשים בתאונות דרכים קטלניות, וגם מספר התאונות שבהן אין נפגעים או שיש בהן נפגעים באופן קל, הוא גדול מאוד.

על ידי הקפדה על כל כללי הבטיחות בדרכים ניתן למזער את הסיכוי למעורבות בתאונה, אך גם הנהגים הזהירים ביותר עלולים למצוא את עצמם מעורבים בתאונה, כתוצאה מחוסר זהירות של נהגים אחרים בכביש. הדברים המסוכנים ביותר, שעלולים לגרום לתאונה, הם נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, וכן נהיגה במהירות מופרזת או התעסקות מיותרת במכשיר הטלפון הנייד בזמן שנוהגים.

אם בכל זאת אתם נקלעים למצב של תאונה, חשוב לדעת כדאי לנהוג. ישנם שלבים שחשוב להקפיד על הביצוע שלהם לאחר כל תאונה, בייחוד אם יש בה נפגעים.

איך לפעול לאחר תאונה ללא נפגעים?

ראשית, לאחר כל סוג של תאונה, יש לוודא כי איש לא נפגע. יש לבדוק קודם כל את כל הנוסעים במכונית שאתם נמצאים בה, ולאחר מכן לבדוק מהו המצב במכונית השנייה שהייתה מעורבת בתאונה. במידה ואין נפגעים בשתי המכוניות, חשוב להזיז אותן מהדרך ולפנות את הכביש במידת האפשר.

לאחר מכן, יש לבצע החלפת פרטים בין הנהגים בשתי המכוניות. חשוב לקבל מהנהג השני את הפרטים האישיים שמופיעים ברישיון הנהיגה שלו (רצוי גם לבקש ממש לראות את הרישיון עצמו), את פרטי ביטוח הרכב שלו ואת תוקפו של ביטוח זה, את הפרטים המזהים של הרכב כגון הדגם והצבע, וכן את מספר הטלפון האישי של אותו נהג. במקרים כאלה ישנה חשיבות רבה מאוד לביטוח הרכב, ולכן כל נהג בכביש חייב להיות נהג מבוטח. במקרים בהם לאחד מהצדדים אין ביטוח בתוקף, הדבר יכול לגרום לנזקים כספיים קשים לאותו הנהג, גם אם אין נפגעים בתאונה בה הוא היה מעורב.

בנוסף לתהליך החלפת הפרטים, חשוב לצלם את הנזקים שנגרמו לכל רכב מכמה זוויות, מפני שיכול להיות שתהיינה גרסאות שונות לאחר מכן לגבי הנזק שנגרם לכל רכב.

מה לעשות לאחר תאונה שיש בה נפגעים?

במידה ואתם מוצאים את עצמכם מעורבים בתאונה עם נפגעים, יש כמה כללים שחשוב להקפיד עליהם. אסור לנסות ולהוציא את נפגעים מהרכב, אלא אם כן מדובר בהצלת חיים כמו במקרה של שריפה ברכב. הזזה של הנפגעים עלולה לגרום להם פגיעה חמורה יותר, ולכן יש לחכות לצוות של מגן דוד אדום שיבצע זאת. בנוסף לכך, אין להזיז את הרכבים עד להגעת כוח משטרה לזירה. חשוב לקבל מהמשטרה העתק של הדו”ח על האירוע, מפני שניתן יהיה להשתמש באותו דו”ח בהליך תביעת הפיצויים ובקבלת טיפול רפואי ראשוני בחינם.

ביטוח רכב איכותי עושים עם Wobi

בכל מקרה שבו ישנה מעורבות בתאונה, לאיכות הטיפול שתקבלו מחברת הביטוח שלכם יש משמעות רבה. חברת הביטוח תאפשר לכם לקבל פיצוי כספי הולם, ותסייע לכם גם בתביעה מול חברת הביטוח של הנהג השני שהיה מעורב בתאונה. לעומת זאת, אם תקבלו טיפול מרושל ומזלזל מחברת הביטוח שלכם, תהיה לכם עוגמת נפש רבה וגם קושי למצות את הזכויות שלכם. לכן, חשוב מאוד לבחור בחברת ביטוח איכותית וגם משתלמת.

הדרך הטובה ביותר לעשות ביטוח רכב משתלם בישראל, גם במקרים שבהם שנדרש טיפול במצב של תאונת דרכים, היא להשוות מחירים ולבצע ביטוח עם חברת Wobi. ל-Wobi מערכת מתקדמת להשוואת מחירים, ותוך כמה דקות ספורות תוכלו לקבל באתר החברה הצעות משתלמות לביטוח רכב. נציגי החברה ימשיכו ללוות אתכם בכל תקופת הביטוח, ותוכלו להיעזר בהם בכל מקרה של תביעה לאחר תאונה.

צרכנות