בשעה טובה: שיפור משמעותי לביטחון תושבי גוש עציון

בשעה טובה: שיפור משמעותי לביטחון תושבי גוש עציון

היום התקיים אירוע חנוכת אנטנה סלולרית ראשונה בצומת עמוס (צומת ה-T) שבגוש עציון. הטקס נערך במעמד שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, מנכ״ל משרד התקשורת מימון (מוני) שמילה, ח״כ שמחה רוטמן, ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, סגן ראש מועצת גוש עציון, יצחק פריד ומנכ״ל חברת PHI, אייל אילוז.

קליטת הסלולר בצומת עמוס משתדרגת היום משמעותית עם הצבת האנטנה שתסייע למתן תגובה מהירה ולהצלת חיים במקרים של תאונות דרכים או פיגועים. האנטנה שהוקמה בצומת עמוס על ידי צה״ל וחברת PHI (פרטנר והוט מובייל) תשפר משמעותית את הקליטה הסלולרית באזור.

שיפור הכיסוי והקליטה בכל רחבי הארץ הם מהיעדים המרכזיים בתכנית העבודה של משרד התקשורת.
כיסוי וקליטה סלולריים מסייעים בהגברת הביטחון האישי, תוך שמירה על ביטחון האזרחים והם נמצאים בראש סדר העדיפויות של צה״ל והמשרד.

כחלק ממהפכת הקליטה הסלולרית ברחבי הארץ, הוקם צוות למיפוי והסרת חסמים לפריסת תשתיות סלולר ביו״ש, וצוות נוסף למתן פתרונות לפריסת רשת דור 5 מתקדמת בכל רחבי הארץ.

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי בירך: “אחרי שנים בהן תושבי יו”ש נסעו בכבישים ללא קליטה סלולרית ותוך סיכון חיי אדם, אנו מתחילים היום, כפי שהבטחתי בכניסתי לתפקיד, לתקן ולשפר את כיסוי הקליטה הסלולרית בצירי תנועה וביישובים ביו”ש. תקשורת סלולרית מהווה תשתית וצורך חיוני ותקינותה נוגעת לחיי אדם ממש.”

ראש מועצת גוש עציון ויו”ר מועצת יש”ע, שלמה נאמן מסר: “אנחנו מדברים הרבה על ביטחון סביב הנושא של הקליטה הסלולרית, שהוא חשוב, אבל באמת מדובר על חיי היומיום, התשתיות הן אלו שקובעות את חיי היומיום. תשתיות הכבישים, התקשורת, הגז – כל התשתיות שיש במדינה מפותחת לא נמצאים ביו”ש, אפילו לא מדינה מתפתחת, מדובר במדינת עולם שלישי.
אני רוצה להודות לשר התקשורת שלמה קרעי על הצעד החשוב הזה, שהוא אבן דרך לקראת פריסת תקשורת משמעותית בגוש עציון וביו”ש. אתם צריכים להכפיל, לשלש ולרבע את נושא התשתיות. אתם יודעים לעשות את זה ואתם מגויסים לזה. אנחנו מצפים שלא יהיה לך זמן ביומן מרוב טקסים של חניכת אנטנות ומוקדי תקשורת”.

חה”כ שמחה רוטמן שנכח באירוע התרגש ואמר: “כתושב מזרח הגוש, כיו”ר סיעת הציונות הדתית וכיו”ר משותף של שדולת ארץ ישראל, נושא הקליטה בכבישי וביישובי יו”ש נמצא בראש מעיניי. התשתיות החיוניות הללו הם תנאי להתפתחות ההתיישבות ונמשיך לעסוק בכך ולוודא שאזרחי ישראל המתגוררים ביו”ש יזכו לשוויון גם בתשתיות.”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית תחבורה ותשתיות