רלב״ד ואשכול יו״ש: ״נקדם החלטת ממשלה למאבק בתאונות הדרכים ביו״ש״

רלב״ד ואשכול יו״ש: ״נקדם החלטת ממשלה למאבק בתאונות הדרכים ביו״ש״

הנהלת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב״ד) הגיעה אתמול (ב’) לסיור מיוחד בכבישי יהודה ושומרון כחלק מתחילתו של שיתוף פעולה עם אשכול יו״ש במטרה להאבק בצורה אפקטיבית בתאונות הדרכים בכבישי יו״ש.

בסיור שנערך בהובלת יו״ר אשכול יו״ש יגאל להב ומנכ״לית האשכול קרן גפן השתתפו מנכ״ל הרלב״ד ד”ר ארז קיטה, מנהל מרחב דרום ויו״ש ברלב״ד אבי אזולאי, מנהל אזור יו”ש ניצן מור, ראש המועצה המקומית שער שומרון אבי רואה, סגן ראש מועצת מטה בנימין רפול אנגל ונציגי משטרה בראשות סגן מפקד משטרת התנועה במחוז ש״י רפ״ק דני לוי.

הסיור המיוחד החל בבחינת צירי התנועה במהלכו חזו באופן לא מתוכנן בטיפול בנפגעי תאונה שהתרחשה באותה העת בצומת עזון הנחשב מוקד סיכון.

המשתתפים עמדו על תשתיות הכבישים המיושנות והמוזנחות עליהם נוסעים מדי יום מאות אלפי רכבים של ישראלים ופלשתינים. יו״ר אשכול יו״ש יגאל להב סקר לעומק בפני הנהלת הרלב”ד את נתוני תאונות הדרכים ותוצאותיהן הטראגיות ואת הפער הבלתי נסבל בהשקעה בכבישי יו”ש העמוסים ביחס לכל כביש אחר במדינת ישראל.

בסיומו של הסיור והמפגש הוחלט על הקמת צוות משותף של הרלב”ד ואשכול יו”ש, בהשתתפות המינהל האזרחי, נתיבי ישראל והמשטרה ע״מ לקדם החלטה לתקצוב מאבק בתאונות הדרכים ביו״ש.

קרדיט צילום: אשכול יו״ש

בתום הסיור אמר מנכל הרלבד ד״ר ארז קיטה: “נפעל בשיתוף פעולה יחד עם אשכול יו”ש וכל גורמי המקצוע על מנת להציל חיי אדם ולמנוע צער, כאב וסבל ממשפחות רבות. הצוות המשותף שהוקם יגבש המלצות, אותן נציג לשר/ת התחבורה”.

יו”ר אשכול יו״ש יגאל להב: “אנחנו מברכים היום על ההגעה של המנכ”ל וכל צוות הרלב”ד, לאור הנתונים המדאיגים ומספר ההרוגים והנפגעים בכבישי יו”ש. יש כאן הבנה שהאשכול, אזור שעד היום לא בא לידי ביטוי בתוכניות של משרד התחבורה והרלב”ד יתחיל דרך משותפת חדשה ע״מ לפתח כיוון חדש שיוכל בסופו להציל חיים. בע״ה יקום צוות משותף כולל המינהל האזרחי כולל נתיבי ישראל שיסייע להצלת חיים.״

קרדיט צילום: אשכול יו״ש

ראש מועצת שער שומרון אבי רואה: ״מנכל הרלב”ד נחשף היום להתמודדות היום יומית של תושבי יו”ש עם המלחמה בכבישים. מקווה שהמפגש היום יביא להבנה עמוקה יותר ולשת”פ טוב יותר להבטחת הנסיעה של כלל המשתמשים בכבישי יו”ש.״

רפול, סגן ראש מועצת בנימין: ״לא יכול להיות שאנחנו עם מענים שהיו תואמים ללפני 20 שנה ועם כמעט אפס אכיפה על נהיגה עבריינית של הערבים בכבישים. אנו מצפים מהממשלה החדשה שתפעל באופן מיידי לשיפור התשתיות והגברת הבטיחות ותשחרר מיד את כל החסמים שהניחה השרה מירב מיכאלי באופן שרירותי על תוכניות גדולות לשדרוג הכבישים״.

כתבה ראשית תחבורה ותשתיות