בצל המו”מ הקואליציוני על ביטול חוק ההתנתקות: כתב אישום כנגד ראש ישיבת חומש על הפרת חוק ההתנתקות

בצל המו”מ הקואליציוני על ביטול חוק ההתנתקות: כתב אישום כנגד ראש ישיבת חומש על הפרת חוק ההתנתקות

בצל המו”מ הקואליציוני והדיונים בחדרי המו”מ על ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, ובצל התמיכה של כל מפלגות הקואליציה הנרקמת בביטול החוק, כתב אישום הוגש בימים האחרונים כנגד ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן בגין הפרת חוק ההתנתקות.

כל סיעות הקואליציה הנרקמת הצהירו כי חוק ההתנתקות מצפון השומרון יבוטל, אך בנתיים המשטרה והפרקליטות מגישות כתב אישום כנגד ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן ומצהירות כי יתכן וידרשו מאסר לרב. האישום: הפרת חוק ההתנתקות. יוסי דגן “חובה לבטל את חוק ההתנתקות – בצורה מלאה”

כתב האישום אשר הוגש בידי תביעות שומרון שלוחת אריאל, מייחס לרב כהן, כניסה ליישוב חומש, עבירה על חוק ההתנתקות – “כניסה/ שהייה בשטח מוגבל ללא היתר עבירה לפי סעיף 27 (א)(1) לחוק ישום תכנית ההתנתקות התשס”ה – 2005”.

בין השאר נכתב בכתב האישום כנגד הרב “הנאשם שהה ביישוב חומש מבלי שקיבל היתר לכך. במעשיו לעיל שהה הנאשם בשטח המפונה ללא היתר”. בסיומו של כתב האישום הודיעה המאשימה לרב כי “ישנה אפשרות שהתביעה תעתור למאסר בפועל בנוגע לנאשם”.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, אשר מוביל את הדרישה לביטול חוק ההתנתקות מסר: “עוד דוגמא לרדיפה האובססיבית דווקא כלפי יהודים. החלטה זו היא הוספת חטא על פשע של אכיפה בררנית, על פשע הגירוש, ועקירת הישובים. הדבר מראה עד כמה חשוב וחובה לבטל את חוק ההתנתקות, בצורה מלאה ודורשים לתקן את זה. נעמוד על כך. כתב האישום הזה צריך להיות מבוטל. החוק שבגינו קיבל ראש ישיבת חומש את כתב האישום הוא אות קין על ספר החוקים של מדינת ישראל, וזו הוכחה נוספת לחשיבות העברת החוק לביטול חוק ההתנתקות מייד לאחר כינון הממשלה הלאומית”.

ראש הישיבה מספיד בהלווית יהודה דימטמן הי”ד. קרדיט: ישיבת חומש

ראש ישיבת חומש, הרב אלישמע כהן הגיב לכתב האישום “כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ. ב”ה שבנו לחומש, ישיבת חומש משגשגת ומתפתחת, קול התורה חזר לצפון השומרון. השימוש בחוק ההתנתקות, בחוק האיוולת בכדי לפגוע בחומש – הוא אות קין למשטרת ישראל, לפרקליטות ולממשלת ישראל. בע”ה אנו ציפייה שהממשלה הקרובה תסיר את החרפה של חוק ההתנתקות כבר בימיה הראשונים מספר החוקים של מדינת ישראל, כך הובטח לנו ואנו מצפים שכך יקרה”, מסר הרב.

שמואל וונדי מנכ”ל הישיבה הוסיף “כתב האישום כנגד הרב הוא ביזיון, פגיעה בתורה, פגיעה בהתיישבות ופרס לטרור. מאז רצח יהודה דימנטמן הי”ד חומש נרדפת בידי הממשלה, ובחסות חוק ההתנתקות תלמידי הישיבה נחקרים ונרדפים, וכעת הגיע השיא – כתב אישום נבזי כנגד ראש הישיבה. לחומש יש רוב בכנסת, חוק ההתנתקות חייב להיות מוסר כבר בימים הקרובים מספר החוקים, ובע”ה כתב האישום יבוטל. אני קורא לכל ראשי הסיעות – סכמו עוד היום על קידום חוק ביטול ההתנתקות בהליך בזק, אל תשאירו את החרפה הזאת בספר החוקים”.

נציין כי בשנה האחרונה, מאז הרצחו של תלמיד הישיבה בחומש יהודה דימנטמן הי”ד, עושים כוחות הביטחון שימוש נרחב בחוק ההתנתקות ובסמכויות אשר מקנה החוק לכוחות הביטחון. בדרך ליישוב חומש וצפון השומרון נפרסו מחסומים, והכניסה נאסרה למבקרים. כנגד המפרים את איסור הכניסה נפתחים תיקים פליליים, והם נחקרים בחשד להפרת החוק.

בעקבות כך, כל סיעות הקואליציה הנרקמת הצהירו כי יתמכו בביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. בהודעות שהוציאו הסיעות השונות לפני הבחירות ולאחריהם הבטיחו כי יחוקקו את חוק ביטול ההתנתקות מכל צפון השומרון מיד עם הקמת הממשלה. נציין כי בכנסת האחרונה הצעת חוק דומה הוגשה בתמיכתו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אשר חתם על הצעת החוק, והצעת חוק זהה אף עברה בקריאה טרומית. בעוד פחות מחודש על המדינה לתת את תגובתה לבג”צ בנושא, בכדי למנוע את פינוי חומש, על הקואליציה החדשה לקדם הליכי בזק של ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון כבר בשבועות הקרובים, לפני התגובה לבג”צ, ולהודיע לבימ”ש על הליכים להסדרת ההתיישבות בצפון השומרון, מהלך זה צפוי גם לבטל את כתב האישום כנגד הרב.

הרב אלישמע כהן בהכנסת ספר תורה בחומש. קרדיט: ישיבת חומש

עו”ד משה פולסקי מארגון חוננו אשר מייצג בתיקי חומש מסר “בושה וחרפה. ימים ספורים לפני השבעת הממשלה החדשה שמבקשת לתקן עוול היסטורי, של חוק מיותר שרק גרם לאובדן ריבונות, יחידת התביעות של משטרת ישראל מבקשת להעמיד לדין את הרב אלישמע כהן שמוסר נפשו מזה שנים רבות על לימוד התורה ועל חידוש היישוב היהודי בחומש. וכל זאת בניגוד להתחייבויות מפורשות של הקפאת מצב.”

יו”ר הכנסת לשעבר ויו”ר שדולת חומש תחילה, ח”כ יולי אדלשטיין על כתב האישום שהוגש נגד הרב אלישמע כהן, ראש הישיבה בישוב חומש: כתב האישום שהוגש נגד ראש הישיבה בישוב חומש, הרב אלישמע כהן ובו הועלתה האפשרות כי המשטרה תדרוש מאסר בפועל הוא חרפה. צעד זה של המטרה הוא זרז נוסף עבור מפלגות הימין להקים ממשלה בהקדם האפשרי ולהעביר את הצעת החוק אותה יזמתי, יחד עם חברי לגוש הימין, בנוגע לביטול חוק ההתנתקות.
לא יתכן כי מדינת ישראל תבצע אכיפה סלקטיבית ואובססיבית שכזו, בזמן שהבניה הבלתי חוקית הערבית-פלסטינית זוכה להתעלמות במקרה הטוב ולרוח גבית מהממשלה הנוכחית במקרה הפחות טוב.

ח”כ לימור סון הר-מלך בתגובה לכתב האישום שהוגש נגד ראש ישיבת חומש: כתב האישום שהוגש נגד הרב אלישמע כהן ראש ישיבת חומש, הוא חרפה לאומית למדינת ישראל שהוסיפה חטא על פשע ההתנתקות, ורודפת כבר שנים את תלמידי ישיבת חומש הצדיקים שנאחזים במסירות על אדמת חומש. בשבוע שעבר לאחר מאבק ממושך הצלחנו להכניס להסכמים הקואלציונים את תיקון חוק ההתנתקות בחומש, שיאפשר את המשך קיום הישיבה והנוכחות היהודית בישוב ללא הפרעה, ויבטיח שמקרים כאלו יהיו נחלת העבר. ההישג הזה הינו צעד ראשון בדרך לביטול מלא של חוק ההתנתקות, והחזרת ההתיישבות היהודית במלואה לכל יישובי צפון השומרון שפונו בהתנתקות.

המפעל הציוני חדשות שומרון כתבה ראשית