בני משפחתו של איתמר בן גל קמו מהשבעה: “מחכים למימוש צוואתו”

בני משפחתו של איתמר בן גל קמו מהשבעה: “מחכים למימוש צוואתו”

בני משפחתו וחבריו ליישוב של איתמר בן גל הי”ד עלו אתמול בבוקר עם סיום ימי השבעה לקברו. שרי ממשלה נוספים מצטרפים לדרישת האלמנה וראש מועצת שומרון: “לאשר הבנייה בהר ברכה כתשובה לטרור”

בני משפחתו של איתמר בן גל הי”ד קמו אתמול (ב’) מהשבעה ועלו יחד עם חבריו ליישוב לקבר הטרי.

“קמים מהשבעה, מצפים למימוש צוואתו של איתמר בהקדם ולמימוש ההבטחות שנאמרו לכל אורך השבעה – הגדלת הר ברכה והפיכתה לעיר. זו התשובה לטרור” אמרו הבוקר בהר ברכה.

בתוך כך, ביום ראשון הצטרפו שר התחבורה שר התיירות והשר להגנת הסביבה לדרישה שהועלתה ע”י האלמנה מרים בן גל – לאשר את הבנייה בהר ברכה ובכך להפוך אותה לעיר, כתשובה לפיגוע. דרישה אותה דוחף גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

עלייה לקברו של איתמר בן גל. תמונה: דוברות מועצה אזורית שומרון

בכך מצטרפים השרים לשר הכלכלה, שר החינוך, שר הרווחה, סגנית שר החוץ, ח”כ שולי מועלם, ח”כ מיכאל מלכיאלי (ש”ס), ח”כ ענת ברקו, וח”כ ניסן סלומיאנסקי.
שקראו כולם לאשר את הבנייה בהר ברכה כתשובה לטרור.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ביקש מהשרים לסייע בהבאת תשובה ציונית הולמת לרצח וכדבריו: “יש חשיבות לעיתוי. אם הבנייה תאושר בסמוך לרצח, המסר למחבלים יהיה ברור. הנסיון להחליש את עם ישראל מביא להתחזקות”.

שר התחבורה ישראל כץ אמר לאלמנה: “עברתי בחוות גלעד, וראיתי את החוזק שם ואת זה שהמקום הוכר כיישוב נותן חוזק למשפחה וגם ליישוב. גם כאן, אני בהחלט אתמוך חד משמעית בזה שיקחו את התוכניות ושיאפשרו לבנות. זה צריך להיות גם במהות וגם במסר.”

שר התיירות ח”כ יריב לוין אמר אנחנו נרחיב את הר ברכה כפי שלא היה מעולם. לדבריו: “הרוצח ביקש לעשות דבר. לרצוח יהודי שביקש לבנות ולהיבנות בארץ ישראל, על מנת להחליש אותנו. על מנת לנסות לגדוע את המפעל האדיר הזה של ההתיישבות בפרט, ושל הר ברכה בוודאי, הרוצח הזה, אני כבר יכול לומר, נכשל בתפקידו, אנחנו דנים, ואנחנו נרחיב את הר ברכה, בהיקף כפי שלא היה מעולם. הישוב הזה יילך ויגדל ויצמח, על אף כל הנסיונות האלו, לגדוע את האחיזה שלנו כאן, כפי שבחוות גלעד, הרצח הביא דווקא את התוצאה ההפוכה והביא דווקא לתוצאה הפוכה ממה שקיווה הרוצח. הישוב הוסדר, תשתיות מחוברות, ואנחנו יודעים שנכון לו עתיד גדול. כך גם, כאן. עוד ועוד יחידות דיור. עוד ועוד מתיישבים, עוד ועוד ילדים שישחקו כאן ברחובות, זו התשובה שאנחנו ניתן לרצח הנתעב הזה. השכונה הזו שזכיתי לפני מספר שנים לחנוך אותה, היא עדות לכך שבסופו של דבר. האמת שלנו. הצדק, חזקים מכל הרוצחים האלה. אנחנו נבנה, ניבנה ובסופו של עניין לא רק שהדברים יורגשו בשטח אלא שהם גם ייכתבו בספר החוקים של מדינת ישראל, כאשר נחיל את הריבונות על כל חלקי ארצנו” מסר.

השר להגנת הסביבה ח”כ זאב אלקין: “אין לי ספק שהתשובה הנכונה מצד מדינת ישראל למרצחים, זה המשך הבנייה והרחבה של הישוב הר ברכה. הישוב הזה צריך להכפיל את עצמו, ואני מתכוון לעשות כל מה שתלוי בי, כפי שפעלתי למען הכשרת חוות גלעד, גם לעשות כאן, כל מה שתלוי בי כדי שהר ברכה תכפיל את עצמה וכבר היום זה ישוב מאוד חשוב שיהפוך במהרה לעיר”.

האלמנה מרים בן גל אמרה לשרים: “הנחמה שלנו היא בנייה. כתוב בבניין הארץ ננוחם. איתמר אהב את הר ברכה, פעל כדי להפוך אותה לעיר.”

Uncategorized חדשות שומרון כתבה ראשית