אלימות משטרתית בהרס בגבעת שדה יונתן: ארבעה תושבים נעצרו

אלימות משטרתית בהרס בגבעת שדה יונתן: ארבעה תושבים נעצרו

כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי פשטו הבוקר על גבעת שדה יונתן בבנימין, והחלו בהחרבת המבנים בגבעה – ביניהם מבנה הבחורים ודיר הכבשים. במהלך הפינוי בוצעה אלימות משטרתית כנגד עשרות תושבים מהאזור שהגיעו למחות כנגד ההרס. ארבעה נעצרו, כשאחד מהם הוכה קשות בעת מעצרו.
בגבעה תקפו: “ממשלת הימין מבצעת הרס ברוטאלי בהתיישבות – בזמן שהערבים ממול חוגגים בתרועות שמחה”

שוב הרס בהתיישבות: עשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי פשטו בשעת בוקר מוקדמת על גבעת שדה יונתן בבנימין הסמוכה לישוב מכמש, והחלו בהחרבת המבנים בגבעה – ביניהם מבנה המגורים של גרעין הבחורים שעוסק בפיתוח המקום ודיר הכבשים בגבעה.

במהלך הפינוי, הגיעו למקום עשרות תושבים מיישובי האזור למחות כנגד ההרס, וזכו לאלימות משטרתית קשה.
נער מאחד הישובים באזור הוכה קשות, נכבל באזיקים ונעצר תוך שהוא זועק מכאבים, תושב אחר הוטח על סלע ונחבל בגבו ומפקד הפינוי סנ”צ מיקי ביטון תועד מאיים על אחד התושבים “עוד פעם אחת אתה מתקרב – אני מפרק אותך על שמונה”. לתושב אחר שתיעד, לעג: “תצלם, תצלם טוב”.

במקביל, תועדו פועלים ערבים שהובאו למקום כדי לבצע את ההרס מורידים ומשחיתים את הדגל שהוצב בגבעה. קצין המנהל האזרחי שהבחין לפתע כי הדבר מתועד הורה להם לחדול ממעשיהם.

בגבעה תקפו בחריפות את ההרס: “בזמן שעשרות שוטרים ופקחי מנהל אזרחי הרסו כאן בגבעה מכל הבא ליד – הערבים מהכפר דיר דבוואן ממול שמנסה בכל דרך לסלק את הגבעה האסטרטגית חגגו בתרועות שמחה על כך שיש מי שמבצע בשבילם את העבודה”.

“ממשלת הימין נבחרה בקולות המתיישבים וציבור הימין כדי לשים סוף למדיניות הרדיפה כנגד ההתיישבות והעלמת עין מההשתלמות הערבית, והנה כמעט שנה להקמת הממשלה עולם כמנהגו נוהג ובוקר אחרי בוקר אנו מתעוררים למסעות הרס ברוטאלים וקשים. כל ח”כ או שר ששותק הבוקר אל מול המראות המזעזעים האלה – שותף מלא לפשע”, תקפו בגבעה.

חדשות בנימין