ח”כ טיבי ליורוליג: “תפעלו נגד מכבי תל אביב”

ח”כ טיבי ליורוליג: “תפעלו נגד מכבי תל אביב”

אליצור שומרון שעלתה לליגה הלאומית והאלופה מכבי תל אביב חתמו על הסכם שיתוף פעולה והשמאל הקיצוני משתולל.  ח”כ אחמד טיבי פנה לליגה האירופית בדרישה לפעול נגד מכבי תל אביב שחתמה על ההסכם. עיתון הארץ תקף בחריפות: “בראש הקבוצה עומד יוסי דגן, אחד הקולות הבולטים במיסוד האפרטהייד בשטחים”


השמאל הקיצוני משתולל כנגד ההסכם של האלופה מכבי תל אביב ואליצור שומרון שעלתה לליגה לאומית.
ח”כ אחמד טיבי פרסם פנייה ליורוליג ובה קרא לפעול כנגד מכבי תל אביב, בשל אותו הסכם שיתוף פעולה עם הקבוצה מהשומרון. בפנייתו כתב טיבי: “הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין מכבי תל אביב לקבוצה המתקרא ‘אליצור שומרון’ מבקש להפוך אותה לקבוצת בת של מכבי בפועל. כידוע, מדובר בקבוצה הפועלת מעבר לקו הירוק, בהתנחלויות הלא חוקיות על פי הדין הבינלאומי. התנחלויות המהוות בנוסף מכשול לשלום, וראויות לכל גינוי מקומי ובינלאומי אפשרי”.

עוד הוסיף טיבי: “אנחנו לא ניתן להשתמש בכדורסל ובספורט בכלל ככלי להלבנת והכשרת הכיבוש הישראלי בשטחים”, וחתם בקריאה: “אני קורא ליורוליג לפעול בכל הצעדים העומדים לרשותו, בהתאם לעקרונות הבינלאומיים, ולנקוט בפעולות נגד שיתוף הפעולה הזה של מכבי תל אביב בנירמול הכיבוש”.

אלון עידן גם הוא איש שמאל קיצוני כתב בטור בעיתון הארץ תחת הכותרת: “הלב עם הכיבוש”, במאמר מאשים עידן את הקבוצה מתל אביב כשותפה פעילה ב”כיבוש הישראלי. עידן הוסיף כי יו”ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן העומד בראש הקבוצה הוא “אחד הקולות הבולטים בכל הקשור למיסוד האפרטהייד בשטחים”,  עידן הוסיף כי שיתוף הפעולה בין הקבוצות “מלמד משהו על התהליכים ההרסניים שעוברת ישראל”. עידן מאשים את יו”ר מועדון מכבי תל אביב שמעון מזרחי על שאמר שלבו עם השומרון: “הלב שלו עם השמרון, כלומר הלב שלו עם הכיבוש ואולי עם האפרטהייד.

על שחקן העבר האגדי דורון ג’מצ’י שדיבר על חיבור “בין קהילות” בהתייחס לשומרון ותל אביב, כתב אלון עידן בעיתון הארץ: ” כמה עיוורון, כמה לאומנות, כמה גזענות, כמה מחיקה, כמה דורסנות. מי אמר מכבי ולא קיבל?”

הסכם שיתוף הפעולה נחתם לפני למעלה משבוע בנוכחות: שמעון מזרחי הבעלים של הקבוצה, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מנכל מחלקת הנוער אלון בן זקן, יור מחלקת הנוער ליאור ארדיטי, שחקן העבר המיתולוגי של מכבי תל אביב דורון ג’מצ’י מנהלת מחלקת הספורט בשומרון מאיר ברכיה ואחרים.   במסגרת ההסכם מכבי תל אביב תעביר לאליצור שומרון שחקנים בעלי פוטנציאל ממחלקת הנוער שסיימו גיל נוער. בנוסף, המועדון יתמוך בקבוצה מהשומרון במעטפת מקצועית שכוללת את המאמן דרור כהן ואנשי צוות נוספים. בעונה הקרובה ישחקו בשומרון כמה בוגרי מחלקת הנוער של מכבי, בהם יובל לוין ועידו פליישר.

ראש המועצה האזוריות שומרון יוסי דגן הגיב להתקפות השמאל הקיצוני ואמר: “הציבור בישראל אוהב את השומרון אוהב את ההתיישבות. לא כמה אנשי שמאל קיצוני מטורללים, ובוודאי לא תומך הטרור ואויב הציונות אחמד טיבי,  יהיו אלו שירתיעו אותנו מלהמשיך לפעול כדי לחזק את הספורט בשומרון – אליצור שומרון תגיע לליגת העל. השותפות שלנו עם מכבי תל אביב האלופה של המדינה, היא רבת שנים ואנחנו נמשיך לשתף פעולה איתם ולקדם את כל ענפי הספורט בישראל”.

חדשות שומרון פוליטי