50 מיליון ש״ח תוספת תקציבית להרחבת כביש “עוקף חווארה” לדו-מסלולי ודו-נתיבי

50 מיליון ש״ח תוספת תקציבית להרחבת כביש “עוקף חווארה” לדו-מסלולי ודו-נתיבי

בשורה לתושבי השומרון. משרד התחבורה אישר תוספת תקציבית של 50 מיליון שקלים להרחבת כביש עוקף חווארה, בין יישובי גב ההר לאריאל וכביש 60, מכביש דו-סטרי עם נתיב אחד לכל כיוון, לכביש דו-מסלולי, בעל שני נתיבים לכל כיוון. שרת התחבורה: “לכביש עוקף חווארה יש חשיבות אסטרטגית תוך חיבור יישובי גב ההר, איתמר, אלון מורא והר ברכה למרכז הארץ”.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל במיל’ מירי רגב הנחתה לבצע את התוספת התקציבית להרחבת הכביש בסך של 50 מיליון שקלים, לטובת ההרחבה הכביש ובהמשך להמלצת הגורמים המקצועיים האמונים על ביצוע הפרויקט.

שבוע שעבר החלה חברת נתיבי ישראל בביצוע סלילת כביש עוקף חווארה, מפרויקטי הדגל בהובלת ההתיישבות, בעלות כוללת של 300 מיליון שקלים. הכביש באורך של 7.5 קילומטרים, מחבר את יישובי גב ההר – איתמר, אלון מורה והר ברכה, עם כביש 60, העיר אריאל ומרכז הארץ. בשלב זה, החלה סלילת הכביש ככביש דו סטרי בעל נתיב אחד לכל כיוון. היום (רביעי) הנחתה השרה רגב להרחיבו ל-2 נתיבים בכל כיוון, ולאפשר גישה בטוחה ובטיחותית יותר לישובי גב ההר.

במסגרת העבודות של נתיבי ישראל על הכביש, יסלל כביש דו-מסלולי, בין צומת תפוח לצומת יצהר, ויבוצעו מיזמים בטיחותיים רבים בהם הסדרת צומת תפוח כצומת מרומזר, הקמת מחלפון בצומת יצהר, סלילת נתיבי זחילה, הקמת הפרדות מפלסיות על ידי גישור מעל כבישים קיימים, סלילת שני מעברים חקלאיים ליצירת רצף גישה לעיבוד השטחים והתקנת תאורת כביש לכל אורך כל התוואי.

השרה רגב ציינה כי כיום, כבישי יהודה ושומרון מאופיינים בתנועה ערה של כלי רכב ישראלים ופלסטינים לאורך כל שעות היממה. במקומות רבים באזור יהודה ושומרון, רמת התשתית אינה מספקת, והדבר גורם לסיכון חיי אדם, לעומסי תנועה ורמת שירות נמוכה לנהגים.

כביש אסטרטגי זה הינו חלק מתכנית אב לתחבורה 2040, אותה מובילה השרה רגב כחלק ממהפכה תחבורתית ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן. זאת, בנוסף לכביש “לב יהודה” – אל ערוב, הכפלת המנהרות בגוש עציון, כביש “מרקם חיים” בכניסה למעלה אדומים, קלנדיה וחיזמה בבנימין וכביש 55 בשומרון.

שרת התחבורה מירי רגב: ״אני שמחה על הבשורה הגדולה שאנו מביאים היום להתיישבות. כשכנסתי לתפקידי מצאתי מספר פרויקטים אסטרטגיים להתיישבות שסבלו מסחבת והחלטתי להוביל בנחישות לביצועם. לכביש עוקף חווארה יש חשיבות אסטרטגית תוך חיבור יישובי גב ההר, איתמר, אלון מורא והר ברכה למרכז הארץ. בתשתיות, בתחבורה ציבורית, בכל אותם כבישים שמחברים את יהודה ושומרון לירושלים ולתל אביב, לצפון הארץ ולדרומה- כך אנו מחברים את ישראל גם ביהודה ושומרון. אנחנו רוצים שמרקם החיים יאפשר לישראלים ופלסטינים לנסוע בכבישי השומרון בבטיחות ובביטחון. אני מבקשת להודות לראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שפעל רבות לקידום הפרויקט מתוך הבנת הצורך התחבורתי והבטיחות לתושבי האזור״.

חדשות שומרון כתבה ראשית