כביש לב יהודה החדש המחבר את גוש עציון לחברון – ע”ש הרב והרבנית לוינגר

כביש לב יהודה החדש המחבר את גוש עציון לחברון – ע”ש הרב והרבנית לוינגר

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא”ל (מיל’) ח״כ מירי רגב הודיעה למשפחת לוינגר כי החליטה לקרוא לכביש לב יהודה החדש שבשבועות האחרונים החלה סלילתו, ע”ש הרב משה והרבנית מרים לוינגר מחדשי הישוב היהודי בחברון.

בשיחתה עם בני משפחת לוינגר ציינה השרה רגב כי: “בימים אלו אנו מציינים כחודשיים לפטירתה של הרבנית מרים לוינגר, מחלוצי הישוב היהודי בחברון. אין זמן יותר מתאים מערב שבת פרשת ״חיי- שרה״ המסמלת את החיבור של עם ישראל לחברון ולמערת המכפלה ואין הנצחה יותר מתאימה לרב משה ולרבנית מרים לוינגר המזוהים כל-כך עם חברון, מלקרוא לכביש המחבר “לב יהודה” על שמם. זהו החיבור הראוי ביותר, כגשר של חיים. חברון וחיבור – זו משפחת לוינגר״.

השרה רגב הוסיפה: “בימים אלו, ימים אשר בהם התחלנו את עבודות הפיתוח של הכביש החדש בשטח, זו גם הדרך הנכונה ביותר לזכור אותם, כגשר של חיים. כחיבור בין גוש עציון לחברון. כחיבור בין ההתיישבות הראשונה בעת העתיקה ביהודה- חברון ובין ההתיישבות המחודשת בעת הזו גוש עציון לחברון. וכך נזכור אותם כמחברים, כחלוצים ומסורים.”

משפחת לוינגר מסרה: “ברצוננו להודות לידידת ההתיישבות, שרת התחבורה הגברת מירי רגב על התחלת העבודות בכביש לב יהודה,  ציר ההר על דרך האבות, המחבר את גוש עציון, לעיר האבות קרית ארבע –חברון.
זכינו, וביוזמתה של השרה, הכביש יקרא ע”ש הורינו היקרים, הרב משה  ומרים לוינגר זצ”ל, פורצי הדרך להתיישבות  ביהודה ושומרון, בגוש עציון ובחברון. זכינו ובדרך זו גם ההתיישבות בארץ האבות הולכת, מתפתחת וגדלה״.

אורכו של הכביש החדש כ- 7.5 ק”מ מצומת גוש- עציון (שיהפוך לצומת מרומזר) עד לאחר כרמי צור בואכה קרית ארבע-חברון. עלות הפרויקט מוערכת בכ-250 מליון ש״ח.

“מחזק את ההתיישבות היהודית בארץ ישראל”

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הגיב על ההחלטה לקרוא את כביש לב יהודה החדש (עוקף אל ערוב) על שמם של הרב והרבנית לוינגר ואמר: “אנחנו מודים ל‏שרת התחבורה מירי רגב שנענתה לבקשתנו לקרוא את הכביש שמחבר בין צומת גוש עציון לקרית ארבע, “כביש לוינגר” על שמם של הרב והרבנית לוינגר. לרב ולרבנית לוינגר שמורות זכויות היוצרים של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון לאחר מלחמת ששת הימים, על פעולתם להקמת הישוב היהודי בחברון.
ההנצחה הזו היא לא רק הוקרה צנועה שלנו כלפי הרב והרבנית שהקדישו את חייהם לארץ ישראל, אלא מעשה חינוכי וערכי עבור דור הבנים שזוכר את דור המייסדים.
הפעולה שלנו בקרקע תמשיך ותתחזק וכל ילד יהודי שיסע ב”כביש לוינגר” יידע למי עמדה הזכות הגדולה של חידוש מפעל ההתיישבות”

גם במועצת יש”ע ברכו את השרה מירי רגב על קריאת כביש עוקף אל-ערוב על שמם של הרב משה והרבנית מרים לוינגר זצ”ל ואמרו: “בשם ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, אנו מברכים את שרת התחבורה מירי רגב, על החלטתה לקרוא לכביש עוקף אל-ערוב של שמם של מחדשי היישוב היהודי בחברון הרב משה והרבנית מרים לוינגר זצ”ל. זהו אות הוקרה לפועלם החשוב בחידוש התיישבות היהודית בעיר האבות והאימהות. הרב והרבנית לוינגר, מראשוני מתיישבי חברון ויהודה לאחר שחרור האזור, הם סמל לחלוציות ואהבת ארץ ישראל ועם ישראל. קריאת הכביש על שמם תשמר את מורשתם לדורות הבאים.”

“בעוד זמן לא רב, נוכל כולנו לנסוע מירושלים לחברון, בכביש חדש ומהיר, אשר סלילתו החלה לפני מספר שבועות. בכך נחזק את ההתיישבות ביהודה, בשומרון ובבקעת הירדן, ונלך בדרכם של חלוצים יקרים אלו.” הוסיפו במועצת יש”ע.

 

 

 

צילום: דוברות
חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית