תנופת תחבורה בהרי יהודה

תנופת תחבורה בהרי יהודה

בפגישה של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ וגורמי המקצוע של המשרד יחד עם ראשי רשויות אפרת, גוש עציון, קרית ארבע, חברון ודרום הר חברון הוחלטו מספר צעדים משמעותיים מהם עולה כי בשנים הקרובות הולכים לתנופת תחבורה ביו”ש.

בפגישה נדונו הפרויקטים בביצוע, הפרויקטים העתידיים, והחשיבות של קידום בניית התשתיות והתחבורה הציבורית ברשויות הנמצאות דרומית לירושלים. כמו כן, עלו הפערים בפרויקטים שטרם יצאו לפועל ושדורשים את התייחסות המשרד.

“הזמן קצר והמלאכה מרובה,” פתח את דבריו שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’, “במשך השנים יהודה ושומרון לא קיבלה את היחס הראוי לה. יש הרבה לאן להתקדם בתשתיות, בכבישים, בתחבורה הציבורית. מי שקיבל את ההחלטות לגבי הפיתוח היה הדרג הצבאי ולא הדרג המדיני, לא עוד. בחזוני, אנו משווים את ההתפתחות של יהודה ושומרון להתפתחות האדירה בישראל הקטנה – כבישים, רכבות, תחבורה ציבורית, תשתיות. לא יותר, אבל גם לא פחות ממה שזכאי כל אזרח בישראל. כבר היום יהודה ושומרון נמצאת בתנופת גדולה, בשנים הקרובות בעזרת השם נרחיב את זה עוד ועוד!”

במהלך הפגישה סוכם על הרחבת התכנון של לב יהודה ב6 ק”מ נוספים עד צומת בית ענון על מנת להשלים את הכביש מירושלים עד קרית ארבע למצב של דו מסלולי ודו נתיבי לאורך כל הדרך.

פגישת ראשי הרשויות אצל שר התחבורה סמוטריץ’

בנוסף סוכם על ביצוע תיקונים בטיחותיים דחופים דרומית לקרית ארבע באופן מיידי.

סוכם על הקדמת ביצוע מחלפון בוואלג’ה לפניה שמאלה (דרומה) לכיוון גוש עציון כמו גם רמזור בצומת גוש עציון וצומת בית ענון באופן מיידי.

השר הניע בדיקה של פתרון בזק בכביש אפרת – מנהרות להקלה על העומס עד הרחבת הכביש, וביקש מראשי המועצות לקיים דיון באם מעוניינים בבחינת מודל התחבורה הציבורי שמתקיים ברמת הגולן, דבר היכול לייעל ולשפר אותה.

בעקבות קשיים במעברים, שר התחבורה גם הנחה להניע בחינה כללית בנושא יחד עם משרד הבטחון

השר הורה על תוספת קווים למערת המכפלה מביתר עילית וקו ישיר קרית ארבע לתחנת רכבת קרית גת להורדת עומס מכביש ירושלים קרית ארבע ושירות יעיל לתושבי ביתר עילית, קרית ארבע וחברון.

את דבריו בישיבה סיכם סמוטריץ’ ואמר “אני מודה לחבריי ראשי הרשויות על ההירתמות. אין לי ספק ששיתוף הפעולה שלנו יוליד עשייה חיובית למען אזרחי ישראל. עושים ציונות.”

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית נדל''ן