כיצד בוחרים השקעה טובה?

כיצד בוחרים השקעה טובה?

 

אם היינו צריכים לקטלג אנשים על פי הדרך בה הם בוחרים להשקיע את הכסף שלהם, הדרך בה הם בוחרים להשתמש בכסף שלהם במטרה לייצר ממנו עוד כסף, סביר להניח שהיינו מחלקים אותם לשלוש קבוצות עיקריות.

קבוצה ראשונה, אנשים שמעדיפים לא להשקיע את הכסף בשום גורם כזה או אחר, אלא הם מעדיפים לחסוך את הכסף שעומד לרשותם בתוכניות חסכון שונות. אומנם, הן לא יניבו להם רווח גדול, אך כך לפחות הן לא יפסידו דבר. קבוצה שנייה היא של אנשים שבוחרים להשקיע אך באופן סולידי, בדברים שנחשבים יחסית בטוחים.  קבוצה שלישית שייכת לאלה שמעדיפים להשקיע את כספם בצורה “קיצונית”, הם מוכנים להמר, ולו מתוך מחשבה, שאם הם יצליחו, הם ייצרו לעצמם רווח גדול ומשמעותי.

מעל לכל זה מרחפת שאלה אחת בסיסית, כיצד בוחרים השקעה טובה. אך אנחנו יודעים לזהות השקעה שתניב לנו באמת רווח משמעותי. אנחנו צריכים לבחון כיצד והיכן משתלם לנו לשים את הכסף שלנו, במטרה להפיק ממנו רווח, אשר נוכל להשתמש בו, או לחילופין, נוכל לגלגל אותו להשקעה אחרת, במטרה לייצר ממנו רווח.

צילום: Depositphotos

צריך לומר כבר עכשיו, אם אנחנו בוחנים את העניין דרך שלושת הקבוצות שתיארנו, הרי אנחנו יכולים להוציא מן המשוואה את תוכניות החיסכון השונות. מדובר בהשקעה מאוד לא משתלמת, מאוד לא רווחית. לכן האופציה היא בין השקעות סולידיות להשקעות שאנחנו נכנה אותן קיצוניות.

מה המדד להשקעות טובות וכיצד בוחרים אותן

השקעה טובה, באופן כללי, היא השקעה שמניבה לנו רווח משמעותי ביחס למה שאנחנו משקיעים. נניח, אם אנחנו שמים שקל, אז השקעה טובה היא כזו שמכפילה או משלשת את עצמה. השקעה שאנחנו נרוויח על כל שקל, עשר אגורות, היא אולי רווחית אך איננה משתלמת. אנחנו צריכים לקחת בחשבון את העלויות הנלוות של ההשקעה, כולל מסים וכדומה.

מעבר לעניין של המספרים, הרי שהשקעה טובה היא כזו שמאפשרת לנו לישון בשקט בלילה, מבלי שאנחנו צריכים כל הזמן לבדוק מה קורה עם הכסף שלנו. כלומר, אנחנו יכולים לשים את הכסף ולא לעשות דבר. זו אגב הטענה של אלה שמבקשים להשקיע בתוכניות חסכון. הם יודעים שהכסף שלהם נמצא במקום בטוח, הם לא צריכים לשנות את התוכנית, הם לא צריכים להעביר אותו ממקום למקום. העניין שהם לא מרוויחים הרבה כי הריביות נמוכות. בהשקעות, לעומת זאת, המטרה שלנו היא כן להרוויח.

מבין האפשרויות השונות שעומדות לרשותנו, רבים סבורים שההשקעות הטובות ביותר הן נדל”ן, למרות שלוקח זמן עד שההשקעה הופכת לרווח, הרי שמדובר במוצר שלא נעלם, לא מתכלה. כמו כן, השקעות משתלמות הן בחברות גדולות, חברות תקשורת, חברות תרופות, חברות הייטק ועוד. מה שברור הוא, לפני ביצוע השקעה כזו או אחרת, אנחנו צריכים לבדוק את כל המידע שעומד לרשותנו, בשביל לבחון עד כמה ההשקעה באמת משתלמת.

צרכנות