תחנות מד”א ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יפסיקו את שירותן, יו”ר מועצת יש”ע: “זה משחק בחיי אדם”

תחנות מד”א ביהודה, שומרון ובקעת הירדן יפסיקו את שירותן, יו”ר מועצת יש”ע: “זה משחק בחיי אדם”

בחודשים האחרונים מאיימים במד”א לצמצם ולסגור חלק נרחב מתחנות רפואת החירום ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. ההחלטה הייתה צריכה לצאת לפועל בתחילת החודש, אך בעקבות פעילות מועצת יש”ע, הושגה הבטחה מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן להעביר את התקציב הדרוש. בשל כך, דחו במד”א את ההחלטה לסגור תחנות טיפול נמרץ במרחב יהודה ושומרון עד להיום.

במועצת יש”ע עסקו בשבועות האחרונים ביתר שאת בגישור על הפערים בין משרד הבריאות לבין מד”א, מכיוון שצמצום הפעילות מסכן את התושבים. על אף שחלה התקדמות בנושא התקציבי, קיבלו היום מספר ראשי הרשויות במרחב הודעה על ההחלטה המסוכנת לסגירת התחנות החל מהשעה 15:00.

באדיבות: דוברות מד”א

יו”ר מועצת יש”ע חננאל דורני פונה למנכ”ל מד”א אלי בין ואומר לו: “אתה יודע שהנושא התקציבי מטופל ואף חלה התקדמות בנושא. ההחלטה לסגור היום תחנות מד”א במרחב שבו כוחות ההצלה והרפואה הם כל כך חיוניים זו החלטה נמהרת, לא שקולה, לא הגיונית שגם משחקת בחיי אדם”.

דורני אומר כי “במקביל לפעולות שאנו עושים מול משרד ראש הממשלה וסגן שר הבריאות להשגת התקציב – לא נשקוט. נעשה ככל שביכולתנו כדי לקיים את המרחב הזה עם כוחות הצלה ורפואה מספקים ומתן מענה לפיגועים, לתאונות דרכים ולכל מה שהאזור הזה זקוק לו”.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן פרסם אף הוא תגובה חריפה לצמצום פעילות מד”א ביהודה ובשומרון ואמר: “אני קורא לאנשי מד”א ולעומד בראשם אלי בין לחזור בהם מההחלטה ההזויה הזו. מה יקרה אם חלילה נזדקק לעזרת מגן דוד אדום באירוע עתידי כזה או אחר? כשהמצב הביטחוני רגיש מאוד אסור לשחק בחיי אדם. לא ייתכן שתושבי גוש עציון ושאר יהודה ושומרון יהיו אזרחים סוג ב’ בכל הקשור לנתינת שירותים, בטח כשמדובר בשירותים שמצילים חיים. אנו קוראים למקבלי ההחלטות להתערב על מנת לעצור את המחדל הזה עכשיו לפני שיהיה פה אסון גדול”

חדשות אריאל חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית