שר הרווחה, ח”כ חיים כץ בגוש עציון: מקווה שבג”צ לא יפסול את חוק ההסדרה

שר הרווחה, ח”כ חיים כץ בגוש עציון: מקווה שבג”צ לא יפסול את חוק ההסדרה

את הדברים אמר השר כץ כשהתלווה אל משה סוויל, מ”מ ראש מועצת גוש עציון, לסיור בסדנת שילוב הנמצאת ביישוב גבעות שבגוש עציון.

סדנת שילוב היא פרויקט שילוב מיוחד המסייע לילדי החינוך המיוחד ש”נופלים בין הכיסאות”. רוב מוסדות החינוך המיוחד מכוונים לטיפול ומענה לאתגרים מסוד אחד בלבד ואילו בסדנא מקבלים את כל בעלי הצרכים המיוחדים ללא קשר לסיווג שקיבלו “מפגרים”, “אוטיסטים”, בעלי “ליקויי למידה” או פשוט “בעייתיים”. הסדנא מציעה תכנית טיפולים מגוונת המתואמת לכל תלמיד בעזרתה אלו המסוגלים יוכלו לחזור ולהשתלב במסגרות אחרות, בעוד שאחרים זקוקים לכל אורך לימודיהם לתכנית הטיפולית שמתקיימת ב”סדנא”.

ייחוד נוסף של הסדנא בגבעות הוא הגיל הרחב של המשתתפים. המענה בסדנא ניתן מגיל הגן ועד למבוגרים המקיימים אורח חיים עצמאי ככל האפשר בדירות הנמצאות ביישוב ובמקומות נוספים בגוש עציון.

השר כץ ומשה סוויל בביקור בסדנת שילוב בגבעות. צילום: יהודה שפירא, דובר המועצה האזורית גוש עציון

השר חיים כץ אמר לסוויל שהיה חשוב לו להגיע אל גוש עציון דווקא יום לאחר אישור חוק ההסדרה בכנסת. היישובים בגוש עציון נבנו כולם בסיוע המדינה ואין שום הצדקה להרוס את הבתים ולכן טוב שהחוק עבר. עוד הוא אמר כי שמח להגיע לסדנת שילוב לראות את העבודה המדהימה שנעשית במקום במקצועיות ובכל הלב.

משה סוויל מ”מ ראש המועצה הודה לשר הן על הביקור והן על התמיכה הבלתי מסויגת בתושבי גוש עציון. הוא אמר: “שהתושבים בגוש מלאי הערכה לראש הממשלה, לשרים ולחברי הכנסת על העברת החוק” אך הוסיף ואמר כי “החוק הוא צעד חלקי וראשון בסיום האפליה ממנה סובלים התושבים לאורך כל השנים”.

הוא הוסיף ואמר: “השלב הבא בהסדרה הוא החלת הריבונות על גוש עציון. הגוש הנמצא בלב הקונצנזוס הישראלי צריך להיות בדיוק כמו כל מקום אחר בארץ. זה הזמן להחיל את הריבונות בגוש ולדאוג לכך שגם כל תחומי החיים האחרים יזכו להסדרה”.

 

חדשות גוש עציון והר חברון כתבה ראשית