הדרך להצלחה: לימודי תואר שני במכללת תלפיות

הדרך להצלחה: לימודי תואר שני במכללת תלפיות

 

מכללת תלפיות לחינוך בחולון מציעה לימודי תואר שני במסלול לגיל הרך ובמסלול להוראת אנגלית. ראש המכללה, בני בהגון: ”אני קורא לבוגרות תואר ראשון בחינוך להצטרף למכללה שהיא גם בית ולמסלול מובטח להצלחה בתחום החינוך”.

מכללת תלפיות לחינוך זכתה אשתקד בפרס ירושלים לחינוך אותו העניק לראשי המכללה שר החינוך נפתלי בנט. בדברי ההסבר לקבלת הפרס כתבו השופטים כי המכללה זכתה בו: ”על חזונם הפדגוגי ועל המאמץ פורץ הדרך לחבר בין קהילות בישראל ובעולם, תוך הנגשת האקדמיה בתחום החינוך וההוראה לאוכלוסיות מגוונות שלא היו מעורבות בכך בעבר”.

במכללה לא שוקדים על השמרים ומציעים שתי תכניות לימוד לבוגרות תואר ראשון בחינוך: תואר שני במסלול לגיל הרך ותואר שני במסלול ללימודי אנגלית. מטרת התכניות הייחודית שנבנתה ע”י הצוות המקצועי במכללה הינה לטפח אנשי חינוך העוסקים בהוראת האנגלית וכן אנשי חינוך המתמחים בחינוך לגיל הרך.

למקצוענים לגיל הרך!

מטרתה של התכנית ללימודי תואר שני לגיל הרך, היא להעמיק את הידע הפרופסיונאלי של אנשי חינוך לגיל הרך המעוניינים לעמוד בסטנדרטים החינוכיים, האתיים והמקצועיים הגבוהים ביותר לגיל החשוב ביותר בצמיחת הילד: הגיל הרך. במכללת תלפיות רואים בגננות נשות מקצוע מוערכות המהוות מקור של ביטחון וידע מקצועי עבור הילדים, ההורים וצוות הגן מחד גיסא וקידום אישי מאידך גיסא.

סטודנטיות במכללת תלפיות. צילום: דוברות מכללת תלפיות.

יצויין כי תואר שני בגיל הרך הוא הזדמנות להתמחות פרופסיונלית וגם מאפשר השתתפות במכרזים למעוניינים בתפקידים בהם התואר השני הוא נמצא כדרישת-סף.

במסגרת התוכנית ניתן ביטוי לניסיון של הלומדים וכן נחשפים הלומדים לניתוח דילמות, שימוש בתיאורי מקרה, בדגש על התפתחות אישית ומקצועית. התוכנית מתמקדת לא רק ברכישת ידע, כי אם בפיתוח התהליכים שבאמצעותם נרכש הידע ובמרכזה ניצב האקלים החינוכי שסביבו נבנית תוכנית הלימודים.

תכנית הלימודים כוללת שלוש חטיבות: חטיבת לימודי תשתית, חטיבת לימודי התמחות וחטיבת לימודים העצמת הגננת.

פרופ’ מרים מבורך ראש התכנית ומרכזות התכנית ד”ר מיכל שרייבר וד”ר אסנת רובין המובילות יחד את המסלול מספרות על הערך המוסף של לימודי תואר שני במכללה: ”האווירה במכללה האקדמית לחינוך “תלפיות” בכלל ובלימודי התואר השני בפרט היא ייחודית ומשפחתית, האקלים שנוצר בקרב הלומדים והמרצים יוצר חווית למידה משמעותית מאתגרת ומהנה כאחד”.

תכנית תואר שני באנגלית כשפה בינלאומית

התכנית M.Ed ‘אנגלית כשפה בינלאומית’ במכללה האקדמית תלפיות בחולון פונה למורים לאנגלית עם נסיון של שלוש שנים לפחות, תעודת הוראה באנגלית ולמודי תואר ראשון באנגלית. מטרת התכנית היא לעודד מורים להפוך למורים דינאמיים ויצירתיים מתוך ידע תיאורטי עמוק ורחב תוך שימת דגש על השפה האנגלית כגורם מגשר ומקשר בין ארצות/חברות, כלכלות, תרבויות, וגם יחידים. השפעת הגלובליזציה על התפתחות השפה והתרבות האנגלו-סקסית.

בתכנית זו הסטודנטים לומדים הוראה מתואמת למאה ה-21 באמצעות טכנולוגיה חינוכית מתקדמת ומגוונת . בין היתר הם ילמדו תיאוריות עדכניות הקשורות להוראת אנגלית כשפה זרה, מדיניות שפתית ואוריינות בשפה זרה בארץ ובעולם. במכללה מספקים המורים לסטודנטים חוויות לימודיות מסקרנות, ומשמעותיות לא רק בזמן הקורסים אלא גם בסיורים לימודיים והרצאות אורח.

שלושת האשכולות של הקורסים כוללים: בלשנות וחינוך לשפה ולאוריינות, לימודי ספרות ותרבות, פדגוגיה כשהדגש הוא על טכנולוגיה חינוכית. במשך שנתיים נכתבים שתי עבודות סמינריוניות ובתום הלימודים תמסר עבודת גמר, בהדרכת המרצים.

רוב צוות המרצים הם מרצים בכירים במכללה, ידועים בתחומי התמחותם וגם בעלי ותק בהוראה. הלימודים מתקיימים בימי רביעי במשך שנתיים.

רכזי התוכנית פרופ’ קורזון דניס וד”ר איליין חוטר מסרו: ”אנחנו מאמינים שבוגרי התכנית יאמצו שיטות הוראה אלה ויהפכו למתווכים בלמידה, יעודדו סקרנות, צמיחה ולמידה משמעותית אצל תלמידיהם. הקורסים הם דינמיים ומשלבים יישומים מעשיים באווירה ידידותית ותומכת”.

ראש המכללה בנימין בהגון. צילום: יוני קמפינסקי.

ראש המכללה בני בהגון מסר: ”הכלים הייחודיים שמעניקים לימודי תואר שני במכללת תלפיות כצידה לדרך לסטודנטיות הם שהוסיפו שמכללת תלפיות תהיה מוסד אקדמי המוביל בהכשרת אנשי חינוך. רמת הלימודים הגבוהה בשילוב מיטב המרצים מהאקדמיה ומתחומי העשייה החינוכית, מהווים שילוב מנצח להצלחה של הסטודנטיות בהמשך דרכם בעולם החינוך. אני קורא לבוגרות תואר ראשון בחינוך להצטרף למכללה שהיא גם בית ולמסלול מובטח להצלחה בתחום החינוך”.

צרכנות