צרפת מגנה – הצרפתים באים

צרפת מגנה – הצרפתים באים

על רקע הגינויים בצרפת כנגד הרחבת ההתיישבות ביו”ש, עשרות יהודים הגיעו מצרפת כדי להתכונן לעלייה לשומרון והתקבלו בשירה וריקודים. ובתוך כך מועצת שומרון השיקה קמפיין ניו מדיה בצרפת להבאת עולים מצרפת לשומרון.

נראה שהגינויים מקיר לקיר המגיעים מכיוון צרפת כלפי ההתיישבות ביו”ש, לא ממש מרשימים את יהודי צרפת. שבעה ימים לאחר שמשרד החוץ הצרפתי גינה את הבנייה בהתנחלויות ויממה לאחר שנשיא צרפת הוציא גינוי כנגד חוק ההסדרה אשר יאפשר את המשך ההתפתחות ביו”ש, הגיעו אתמול עשרות יהודים מצרפת בכדי לבחון אפשרות עליה לשומרון ולהתכונן לעלייה. היהודים מצרפת הגיעו מהערים הגדולות בצרפת, והתקבלו בשירים ריקודים ומפגן דגלים מרגש  ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ומאות תלמידי ביה”ס ממ”ד יקיר שבשומרון.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: “זו התשובה הציונית ההולמת לניסיון הבלתי נלאה של אירופה לפגוע בהתיישבות ביו”ש ובכך בישראל. אנחנו מתרגשים היום לראות את העולים הרבים שמתעניינים בעלייה לשומרון. כל עולה ובוודאי עולה המגיע לשומרון עושה מעשה ציוני שאין שני לו”.

קבלת הצרפתית ביקיר. צילום באדיבות בי”ס ממ”ד יקיר.

דוד שורקי שהגיע בעקבות אחותו שעלתה לשומרון מצרפת רק לפני שנה התייחס לגינוי מצד צרפת ואמר: “זה גינוי חסר משמעות של קבוצת פוליטיקאים בתוך צרפת שדעותיהם לא מעניינות אותנו”. עוד הוא הוסיף: “אני רואה את העתיד של הילדים שלי בשומרון. המקום היפה המיוחד וההיסטורי הזה של עם ישראל”.

העולים צפויים להגיע לשומרון בקיץ הקרוב ולהיקלט ביישוב יקיר שבשומרון. שם כבר הוכנה עבורם שכונה בה הם ייקלטו כקבוצת עלייה קהילתית.

בתוך כך השיקה המועצה האזורית שומרון קמפיין ניו מדיה בצרפת שימשוך עולים נוספים מצרפת לשומרון.

המועצה האזורית שומרון פועלת מזה שלוש שנים להבאת עולים מצרפת לשומרון. עד עתה נקלטו עולים בשלושה יישובים שונים. כולם נקלטו בעלייה קהילתית התומכת בהם לאורך תקופת העלייה ומחזקת אותם.

חדשות שומרון כתבה ראשית