שר האוצר: מועצת בנימין בשיא של צמיחה

שר האוצר: מועצת בנימין בשיא של צמיחה

מועצת בנימין ערכה את הכינוס השנתי ליושבי ראש ומזכירי היישובים באתר שילה הקדומה. שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיע לברך כאורחו של ראש המועצה ישראל גנץ ולאחר מכן נועדו השניים לישיבה מקצועית שעסקה בתקצוב פרוייקט הכבישים ביו”ש, בפתרונות ביניים לבעיית הפקקים ולאתגרי הרשות. השר סמוטריץ’ השתתף בכינוס שערכה המועצה להנהגות היישובים. “ניהול מצוין של המועצה מביא לשגשוג אסטרטגי. המדינה תשקיע כאן”

בהרצאתו דיבר שר האוצר על האתגרים של הרשויות המקומיות בכלל ובהתיישבות בפרט ועל הצורך לחזק את מעמדן בתחומי שיתוף ידע ויכולות הניהול. סמוטריץ’ אמר כי “מועצת בנימין בהובלת ישראל גנץ הובילה מהפיכה בנושא הזה ומגיעה לשגשוג וצמיחה. בתחום הדיגיטלי ובשירות לתושב בנימין היא דוגמא בולטת לרשויות האזוריות. אפשר ללמוד מכם על הובלת פרויקטים אסטרטגיים בראייה קדימה. אני מברך אתכם, את ידידי ראש המועצה ישראל גנץ ואת תושבי בנימין להמשך צמיחה. מדינת ישראל איתכם” אמר שר האוצר להנהגות היישובים ולהנהלת המועצה.

עוד התייחס סמוטריץ’ למשימתו כשר במשרד הבטחון לאזרח את השירותים הניתנים לאזרחי ישראל ביו”ש ולהעבירם מהצבא “אנחנו לא רוצים לומר למפקדים איך להתנהל, אנחנו כן רוצים להוציא את הנושאים האזרחיים מהצבא. לתושבים כאן מגיע לקבל שירות ממשלת ישראל באמצעות משרדי הממשלה כמו כל אזרח אחר. צבא לא יודע איך לנהל חיים אזרחיים והוא לא מוכשר לזה. את זה אנחנו נתקן בע”ה”.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ וראש מועצת בנימין ישראל גנץ. צילום: דוברות בנימין.

לאחר הכינוס ישבו שר האוצר וראש המועצה לפגישת עבודה ראשונה מאז כניסת שר האוצר לתפקידו. הפגישה עם לשכת השר וסגני ראש המועצה עסקה במשימות הנדרשות לפיתוח הכבישים ביו”ש יחד עם שרת התחבורה מירי רגב.

הצדדים תיאמו להתקדם בתכניות עם שרת התחבורה כדי לזרז את לוחות הזמנים ככל הניתן. על השולחן עלו: הרחבת כביש 60, פתרונות בכביש 446 וכבישים נוספים בהתיישבות. בפגישה שארכה כשעה וחצי עלו גם אתגרי הרשויות האזוריות אותם פרס גנץ בפני שר האוצר וצוותו.

חדשות בנימין כתבה ראשית פוליטי