שרת התחבורה: תחנת הרכבת טירה-כוכב יאיר היא עובדה מוגמרת – ומתוקצבת

שרת התחבורה: תחנת הרכבת טירה-כוכב יאיר היא עובדה מוגמרת – ומתוקצבת

בסיור אזורי שערכה השבוע שרת התחבורה מירב מיכאלי היא עידכנה את ראשי הרשויות באזור כוכב יאיר-צור יגאל,טירה ודרום השרון כי המכרז להקמת תחנת הרכבת טירה-כוכב יאיר צפוי להתפרסם באפריל 2022. עלות ההקמה כפיע שאושרה בתקציב המדינה האחרון –  כ-150 מיליון ש”ח.

בביקור ביום שלישי שנערך בעיר טירה, הודיעה שרת התחבורה ח”כ מירב מיכאלי כי חברת נתיבי ישראל תפרסם בחודשים הקרובים את המכרז להקמת תחנת הרכבת החדשה טירה-כוכב יאיר, לאחר שתקציב הקמת התחנה בסך 150 מיליון ש”ח אושר במסגרת תקציב המדינה לשנים 2021-22. על פי הערכת מנכ”ל חברת נתיבי ישראל, המנהלת את הפרוייקט, המכרז להקמת התחנה יפורסם במהלך חודשים מרץ-אפריל 2022.

במהלך הביקור, אותו אירח ראש העיר טירה מאמון עבד אל חי והשתתף גם ראש המועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל יובל ארד המכהן גם כיו”ר אשכול רשויות השרון, הנחתה השרה את נתיבי ישראל לבחון את הסטטוס התכנוני של גשר הולכי הרגל/אופניים שיקשר את תחנת הרכבת לצדו המזרחי של כביש 6 ולקדם את הקמתו במקביל להקמת התחנה.

תחנת הרכבת טירה-כוכב יאיר תוקם במסגרת פרוייקט המסילה המזרחית המבוצע בימים אלה. סקר התכנות כלכלי שביצעו משרדי התחבורה והאוצר בשנת 2020 קבע כי תחנת טירה תהיה אחת מ- 4 תחנות לאורך קו המסילה שהומלצו לקידום ולביצוע. כאמור, הקמת התחנה תוקצבה בתקציב המדינה שאושר באחרונה והקו צפוי להתחיל בפעילותו בשלהי שנת 2025.

מוקדם יותר אתמול, ביקרה השרה במועצה האזורית דרום השרון במפגש שאותו אירחה ראש המועצה האזורית אושרת גני-גונן והשתתפו בו כ-10 ראשי רשויות מהשרון והשומרון. במפגש עלתה הדרישה המשותפת לכל הרשויות לחיבור קו המטרו M1 עד לשרון המזרחי והעתקת הדיפו לשטח המתפנה של מג”ב איל. הארכת המטרו תאפשר לתושבי השרון המזרחי ליהנות מרשת המסילות של הרכבת התחתית של גוש דן ותביא את בשורת המטרו גם לחברה הערבית בישראל.

שרת התחבורה מירב מיכאלי שבה ואמרה כי משבר התחבורה בישראל הוא המשבר החמור ביותר בעת הזו ובעיית הפקקים וגודש התנועה מתרחשת בכל מקום, במרכזי הערים והיישובים ובכבישים הראשיים לאורך שעות רבות. הפתרון לדבריה יבוא בעיקר מנקיטת צעדים ממשיים לעידוד, העדפה ולהגברת השימוש בתחבורה ציבורית וקידום פרוייקטים של הסעת המונים.

ראש המועצה, יובל ארד, אמר כי אשכול רשויות השרון מקדם בימים אלה הקמת רשות תחבורה מטרופולינית ובכוונתו להוביל, לראשונה, לגיבוש תוכנית אב כוללנית לתחבורה בשרון, כגוף שישפיע על קידום התכנון וסדרי עדיפויות בביצוע פרוייקטים שיש להם השפעה אזורית.

שרת התחבורה צפוייה להגיע לפגישת עבודה בכוכב יאיר צור יגאל ב- 18 בינואר במסגרתה מתכוון ראש המועצה להציג את האתגרים בתחום התחבורה וגודש התנועה, שינויים בפעילות התחבורה הציבורית אל היישוב וממנו, פעילות נתיב טיסה 21 ועוד. בנוסף, תוצג בפני השרה הפעילויות שמוביל אשכול השרון מתוך כוונה להעמיק את שיתוף הפעולה בין המשרד ובין האשכול, בהתאם למדיניות הממשלה.

חדשות מקומיות כתבה ראשית תחבורה ותשתיות