סרטי הבלט הטובים ביותר של כל הזמנים

סרטי הבלט הטובים ביותר של כל הזמנים

בין אם אתם נהנים מבלט באופן פעיל או אוהבים לצפות מהמושבים, תקופת הקורונה גרמה לנו להעריך מחדש את הצפייה המרתונית ואין דבר מהנה יותר מאשר צפייה בסרטי בלט הטובים ביותר שנעשו אי פעם. אז זה הזמן לעלות על נעלי בלט כי המומחים של חברת אולינדה מציגים לכם את רשימת חמשת סרטי הבלט הטובים ביותר של כל הזמנים!

נעליים אדומות –  שנת 1948

נעלי בלט אדומות כבר יצא לכן לנעול? כנראה שלא, אך הסרט הבריטי “נעליים אדומות” הוא לגמרי בגדר חובה. הסרט האייקוני, זוכה פרס האוסקר הוא סיפור אהבה קלאסי של רקדנית, ויקי, שהריקוד הוא כל עולמה. היא מקבלת את תפקיד הפרימה בלרינה בהפקת המופע נעליים אדומות ומופיעה בכל רחבי אירופה אך הסיפור מסתבך כשהיא מתאהבת במלחין המופע והרגשות שלהם מתנגשים עם ההצלחה שלה. במה היא תבחר? את זה נשאיר כבר לכם לצפות.

בילי אליוט – שנת 2000

אולי זה הילד הכובש, אולי המשחק, אולי הסיפור וכנראה שזה פשוט הכל יחד שהופכים את הסרט “בילי אליוט” לשובר קופות אקטואלי, גם היום. סיפורו של ילד בן  (השחקן ג’יימי בל) 11 שבוחר לצעוד נגד הזרם שנקבע לו מראש וללכת אחר האהבה האמיתית שלו – הבלט. סיפור מרגש, אופטימי וסוחף על מסע של ילד בן 11 המגלה את עולם הבלט ואיתו גם את האהבה האמיתית שלו לריקוד ולמעשה ואת העולם כולו.

תהילה – שנת 1980

כן, אנחנו יודעים שיצאה גרסה מעודכנת יותר וחביבה לא פחות של הסרט “תהילה” אבל אנחנו יותר בעניין של המקור, וזה מקור שלא תרצו לפספס. הסרט המוזיקלי מציג את סיפורם של חבורת רקדנים בבית הספר לאומנויות בניו יורק. המתח במבחני הקבלה, האימונים, הדבקות במטרה, היחסים המורכבים, הבגרות והקשיים עד סיום הלימודים. מאז הופקו לא מעט סרטים וסדרות על בתי הספר לאומנויות, ועל חלומם של רקדנים רבים להתקבל ולעבור את אותם מבחנים נוקשים אך בסופו של יום תהילה, סרט זוכה האוסקר משנת 1980 עשה את זה בצורה המושלמת ביותר.

נעלי בלט. צילום: אולינדה
נקודת מפנה – שנת 1977

הסרט נקודת מפנה הוא סרט העוקב אחר סיפורן של 3 נשים שנעלי הבלט מוליכות אותן לנתיבים שונים. האחת היא דידי, פרימה בלרינה מצליחה שפורשת מעולם הזוהר בעקבות הריון לא צפוי, אמה הרקדנית שתפסה את מקומה של דידי אך במרוצת השנים חיה בכאב על המשפחה שלא הקימה ואמיליה, הבת דידי שגדלה, שהפכה לרקדנית בלט וחולמת על הבמות הגדולות של ניו יורק. הסיפור מציג כוח נשי, סיפור אהבה, חברות חזקה, ובעיקר אהבה לנעלי הבלט גם אחרי שהקריירה הסתיימה.

ברבור שחור – שנת 2010

את הרשימה שלנו חותמת נטלי פורטמן בסרט המפורסם בכיכובה, בו זכתה גם באוסקר, והוא כמובן הסרט ברבור שחור. הסרט מתאר את סיפורה של נינה, פרימה בלרינה השואפת לשלמות באופן קיצוני ואובססיבי. הרצון להיות הטובה ביותר מביא את נינה למקומות אפלים של מאבקים, אלימות, הזיות ועוד. המותחן הפסיכולוגי הזה לוקח את נעלי בלט הורודות והעדינות ומעניק להן מראה שונה שסוחף אותך לתוך הסיפור עד סופו.

חינוך ותרבות