שיא מבקרים בבנימין: למעלה מ-65 אלף מטיילים פקדו את בנימין בימי חול המועד.

שיא מבקרים בבנימין: למעלה מ-65 אלף מטיילים פקדו את בנימין בימי חול המועד.

המגמה החיובית נמשכת: לאחר הפרסום ערב סוכות על כמות שיא של מבקרים במהלך השנה החולפת בבנימין, כ-800 אלף במספר, התיירות בבנימין ממשיכה לצבור הישגים מרשימים. למעלה מ-65 אלף מטיילים הגיעו בימי חול המועד לטייל ולהינות מאתרי התיירות ברחבי המועצה האזורית מטה בנימין. ישראל גנץ: “המטיילים בבנימין חווים, מרגישים ועושים היסטוריה.”

המטיילים נחשפו למגוון מרשים ואטרקטיבי עם אתר שילה הקדומה, שמורת עין פרת, שביל המעיינות סמוך בין היישובים כרם רעים לנחליאל וכן לאטרקציות רבות ביישובים עם דוכי יצירות ותרבות ביישובי גוש שילה, מבוא חורון, טרקטרונים בגוש אדומים, סיורים במפעל “סבונטו” בכוכב השחר שנועד להעסקת צעירים עם צרכים מיוחדים, מסלולי אופניים במערב בנימין ועוד.

עיקר המבקרים במהלך ימי חול המועד הגיעו אל אתר שילה הקדומה, שם נהנו מתצוגות מרשימות על עיר המשכן המקראית, משחקים אינטרקטיביים בסגנון תנ”כי ופעילויות חפירות וגילוי עתיקות במקום.

כמו כן, השנה ערכו בבנימין אירוע ייחודי עם טיול אל ארמונות החשמונאים, בו השתתפו מאות מטיילים שהגיעו למקום בהסעת ספארי מופלאה אשר העניקה חוויה ייחודית למשתתפים. את הטיול הנדיר ערכו מועצת בנימין בשיתוף עם המשרד לפיתוח מורשת וירושלים ובתי ספר שדה בעפרה וגוש עציון.

צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין
מעיין עטרת. צילום: דוברות בנימין

רגע השיא של האירועים הרבים הגיע עם מרתון התנ”ך הבינלאומי שהתקיים בפעם החמישית ברציפות, וכלל מספר מרשים של כ-4,200 משתתפים שחלק עשו את הדרך הארוכה מאבן העזר שבראש העין, דרך אריאל ועד לשילה הקדומה, כפי שמסופר בנביאים על איש בנימין שרץ מהמערכה אל שילה. בנוסף, בעלי הצימרים נהנו במהלך ימי סוכות מתפוסה מלאה.

בתיירות חבל בנימין אומרים שהם מרוצים מאוד מהנתונים המרשימים וכעת כבר עמלים על תכנון האטרקציות לימי החנוכה שיתקיימו בדצמבר 2019.

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: “השנה שברנו את שיא המבקרים בבנימין. ברוך ה’ שמחנו לקבל עשרות אלפי מבקרים שהגיעו לחגוג איתנו, לראות את המעיינות, להתחבר לטבע המרהיב של ההר והמדבר בכל רחבי ארץ בנימין. השיא היה במרתון התנ”ך עם אלפי רצים בהשתתפות נציגים מ-23 מדינות באירוע מרגש שחיבר את המשתתפים לאווירה התנכית. המטיילים בבנימין חווים היסטוריה, מרגישים היסטוריה ועושים היסטוריה. עם ישראל חוזר לארצו. אני מודה לאנשי תיירות חבל בנימין, אתר שילה הקדומה ושמורות הטבע והגנים על התפעול המוצלח של ימי חול המועד”.

מנהל תיירות חבל בנימין, משה רונצקי: “מטיילים רבים הצביעו ברגליים על ארץ נביאים ונביעות לביקור המועדף לטיול בחול המועד סוכות. מרשים לראות אנשים מכל רחבי העולם באים לרוץ בנחלת אבותינו מאבן העזר שראש העין ועד לשילה הקדומה עיר המשכן.”

חדשות בנימין כתבה ראשית תיירות ונופש