שדולת א״י סיירה במאחזים הפלסטינים הבלתי חוקיים

שדולת א״י סיירה במאחזים הפלסטינים הבלתי חוקיים

שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות ח״כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ ערכה  סיור ביהודה ושומרון בהשתתפות חברי vכנסת אמיר אוחנה, שרן השכל ונורית קורן מהליכוד, מוטי יוגב ושולי מועלם מהבית היהודי, רועי פוקלמן מכולנו ועודד פורר מישראל ביתנו. אל הסיור הצטרף  שר החקלאות  ופיתוח הכפר ח״כ אורי אריאל.צפו בתמונות מהסיור.

חברי כנסת משדולת ארץ ישראל.צילום מירי צחי
חברי כנסת משדולת ארץ ישראל.צילום מירי צחי

שדולת ארץ ישראל בכנסת בראשות ח״כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ ערכה אמש(א’) בשיתוף מועצת יש״ע סיור ביהודה ושומרון בהשתתפות חברי כנסת מסיעות הבית השונות ביניהם ח״כ  אמיר אוחנה, שרן השכל ונורית קורן מהליכוד, ח״כ מוטי יוגב ושולי מועלם מהבית היהודי, ח״כ רועי פוקלמן מכולנו וח״כ עודד פורר מישראל ביתינו. אל הסיור הצטרף בתחילתו גם שר החקלאות  ופיתוח הכפר ח״כ אורי אריאל.

הסיור החל בביקור בשטח E1 ובעיר מעלה אדומים, שם העביר ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל לחברי השדולה סקירה על הקפאת הבניה ביו״ש ובירושלים.

סמוטריץ מועלם וסטרוק בסיור.צילום מירי צחי
סמוטריץ מועלם וסטרוק בסיור.צילום מירי צחי

השר אריאל קרא לראש הממשלה ולממשלה לפעול ולהחיל את הריבונות הישראלית על שטחי C ולהפסיק את ההקפאה ביו״ש ״יש פה ריטואל קבוע. כל ערב בחירות מופיע כאן ראש הממשלה ומודיע שנבנה פה ויומיים לאחר מכן זה נמוג. אני בא לחזק את ראש הממשלה והגיע הזמן שייבנו, הגיע זמן סיפוח באזורי C.

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל קרא לחברי הכנסת להפעיל את כוחם הפרלמנטרי לביטול ההקפאה ״לא בונים לא מצביעים. לקואליציה הנוכחית יש כח גדול מאוד ולכם כשדולה שאתם יכולים לממש, אין לי ספק שאם אתם לא מצביעים מחר בבוקר תתחיל בניה לא רק במעלה אדומים אלא בכל יו״ש״.

בהמשך הסיור המשיכו חברי השדולה והגיעו אל המאחזים הפלסטינים הבלתי חוקיים במרחב אדומים, שם קיבלו סקירה מרכזי השטח מאיר דויטש ועובד ארד מעמותת ״רגבים״ על מימון האיחוד האירופי לבניית מבנים בלתי חוקיים ועתירות ארגוני השמאל המונעות העברת 12,000 התושבים הבדואים במקום לקיבועי הקבע המתוכננים על ידי מדינת ישראל.

יו״ר שדולת א״י ח״כ יואב קיש תקף את פעילות האיחוד האירופאי בשטח ואמר: ״בסיור נוכחנו לבניה בלתי חוקית בחסות ובעידוד האיחוד האירופאי. יש את מדינות אירופה בצד אחד המקיימות עם ישראל יחסים תקינים ומהצד השני יש את האיחוד האירופי שפועל בצורה חד צדדית כנגד ישראל ותומך לעיני כל בבניה שאינה כדין. את הבניה הזאת יש להפסיק. את הריבונות הישראלית יש לחזק וראוי שהאיחוד האתיופי לא ילבה את היצרים באזורינו״

שולי מועלם ורועי פולקמן נוטעים.צילום מירי צחי
שולי מועלם ורועי פולקמן נוטעים.צילום מירי צחי

יו״ר שדולת א״י ח״כ בצלאל סמוטריץ הוסיף ואמר: ״מה שקורה כאן זה בלתי נסבל. יהודים לא בונים והפלסטינים בונים בהיקפים מטורפים. ומימון של מדינות והכוונה של הרשות הפלסטינית עם אסטרטגיה ברורה, לקבוע עובדות בשטח, להשתלט על המרחב הלהקים כאן מדינה פלסטינית. הדבר הכי חמור שאל מול זה יש אפס אכיפה של מדינת ישאל גם בצינורות הדיפלומטיים. וזה חונה לפתחם של ראש הממשלה ושר הביטחון לעשות את מה שצריך״.

ח״כ מוטי יוגב הודיע כי בעקבות הסיור יקיים ביום רביעי הקרוב דיון פתוח בוועדת חוץ וביטחון לדון במציאות בשטח: ״הבניה הבלתי חוקית הפלסטינית במימון אירופאי זה טרור בניה  שצריך לעצור״.

חברי הכנסת יואב קיש סמוטריץ וסטרוק.צילום מירי צחי
חברי הכנסת יואב קיש סמוטריץ וסטרוק.צילום מירי צחי
אבי רועה ויואב קיש קובעים מזוזה.צילום מירי צחי
אבי רועה ויואב קיש קובעים מזוזה.צילום מירי צחי
חדשות בנימין