כיצד בוחרים את חברת האחזקות הנכונה?

כיצד בוחרים את חברת האחזקות הנכונה?

תחזוקה שוטפת

אחד הנושאים הרגישים ביותר במחזור חייו של כל מבנה, בין אם הוא מורכב מדירות למגורים או ממשרדים לעסקים קטנים וגדולים, הוא נושא התחזוקה. דייריו של בניין מגורים מעוניינים ליהנות מאיכות חיים ומסביבה נעימה ומטופחת, בעוד שוכרי משרדים שואפים לשטחי עבודה מסודרים ומזמינים, על אחת כמה וכמה כשהם מארחים לקוחות ושותפים עסקיים. לצורך תחזוקה שוטפת של נושאים כמו גינון, ניקיון, חשמל ומים, ישנן חברות שמציעות שירותים של אחזקת מבנים. היתרון הגדול בחברות מסוג זה הוא ביכולת שלהן לתת מענה לתלונות הדיירים הפרטיים והעסקיים, ולטפל בבעיות השונות באופן יעיל ונכון. כך, אם דייר מתלונן על נורה שרופה בחדר המדרגות, יש מי שיוכל להחליף את הנורה מיד וללא המתנה, ואם ישנה תקלה במעלית יש גורם שירותי שיוכל להעניק סיוע מידי. אחזקת מבנים היא כמעט בגדר הכרח לכל מבנה באשר הוא, בוודאי כאשר יש עניין ביצירת שטח מגורים ועבודה נעים ונוח.

דגשים לבחירת חברת אחזקות
נשאלת השאלה כיצד בוחרים את חברת האחזקות הנכונה והמתאימה ביותר לצרכים שלכם. בעידן האינטרנט המשימה נעשית מעט יותר קלה, בזכות פורומים, רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט שבהם תוכלו לקבל מידע על החברות השונות וכן חוות דעת של לקוחות קיימים. במהלך המחקר שלכם באינטרנט תוכלו להבין בדיוק מה מציעה כל אחת החברות כדי לפנות לאלה שמתאימות למה שאתם מחפשים. כאן ראוי לציין כי הסקר שלכם צריך לכלול יותר מאשר השוואות מחיר, שכן חברה זולה איננה בהכרח החברה הנכונה, ואתם עשויים להתמודד עם שירות לקוי. בדקו את המקצועיות והניסיון של החברה, בררו מה מידת הזמינות שלה ללקוחות ומה חושבים עליה הלקוחות הקיימים. וודאו גם את נושא האמינות, שכן אין לכם עניין בקבלת שירות מספק שעבודתו תדרוש תיקונים וקריאות נוספות, או מספק שיבטיח הרבה ויקיים מעט. המחיר הוא לא תמיד העניין המרכזי ובמקרים רבים – הוא אף עשוי לסנוור אתכם ולמנוע מכם לראות את המצב האמיתי.

צילום עמיעד טאוב
צילום עמיעד טאוב

למה חשוב לשים לב?

רגע לפני שאתם יוצאים לדרך עם חברת אחזקת מבנים, מומלץ לבדוק מה אתם צפויים לקבל ממנה בדיוק. אם שירותי ניקיון הם מרכיב חשוב, כדאי להגדיר באופן ברור את תדירות הניקיון, כמו גם את סוג הניקיון הנדרש (יסודי, שטיפת רצפות בלבד, ניקוי אבק, ריקון פחים וכיו”ב). בנוסף, כדאי להכיר בזמינותה של החברה ולכלול בהסכם השירותים שלה גם התחייבות למענה לתקלות. אם אחד הדיירים ידווח על נורה שרופה – כמה זמן יידרש לחברה לטפל בנושא ולהחליף אותה? אם המעלית תקולה, מה חלון הזמן שיינתן לחברה כדי לטפל בכך?

צרכנות