רשלנות רפואית בניתוח קטרקט עלולה להוביל לסיבוכים חמורים

רשלנות רפואית בניתוח קטרקט עלולה להוביל לסיבוכים חמורים

יש קו דק בין סיכונים ידועים לטעויות כירורגיות בהליך עדין זה. מאמר זה מציג את התרחישים שעלולים להוביל לתביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח קטרקט. אם סבלתם מתוצאה שלילית לאחר ניתוח קטרקט, יתכן שאתם תוהים אם אתם יכולים או צריכים לתבוע את המנתח בגין רשלנות רפואית בניתוח קטרקט. מאמר זה דן בסיכונים השכיחים ביותר בניתוחי קטרקט, האופן בו ניתן להוכיח רשלנות רפואית והאתגרים הניצבים בפני התביעה.

סיכונים נפוצים

ניתוח קטרקט כולל הסרת עדשה עכורה מעין המטופל והחלפתה בעדשה שקופה ומלאכותית. למרות שתהליכי קטרקט הפכו להיות שגרתיים למדי ולעתים נדירות הם מובילים לסיבוכים רציניים, קיימים עדיין כמה סיכונים שקשורים לניתוח. הסיכונים הנפוצים ביותר הם:

  • קרע בקפסולה אחורית
  • חוזק עדשה חלופית שאינו תקין
  • חומר הרדמה לקוי
  • יישום שאינו תקין של העדשה, מה שעלול להוביל לניקוב העין
  • מגוון סיבוכים חמורים לאחר הניתוח, כמו נפיחות שאינה חולפת וזיהומים שמובילים לבעיות רפואיות חמורות אחרות.
מתי מתקיימת עילת רשלנות רפואית בניתוח קטרקט?

למרות שאולי חוויתם תוצאה בלתי צפויה, אין פירוש הדבר שרשלנות רפואית בניתוח קטרקט היא בהכרח הגורם לכך.

על מנת לזכות בתיק רשלנות נגד מנתח העיניים, יש להוכיח תחילה כי המנתח לא העניק טיפול שתואם את “סטנדרט הטיפול הרפואי”, שמוגדר בדרך כלל כדרגת הטיפול שהיה מבצע רופא על יכולת מקצועית סבירה, עם הכשרה דומה ובאותה קהילה רפואית, בנסיבות אותו עניין.

יש למצוא עד רפואי מומחה עם ידע מספק או ניסיון בביצוע ניתוחי קטרקט, כדי שיעיד על סטנדרט הטיפול הנכון שהיה צריך להתבצע, ואז להוכיח שלא רק שהמנתח נפל מהסטנדרט הזה, אלא שהפגיעה נגרמה כתוצאה מהטיפול התת תקני הזה.

מהם סיכויי הצלחת תביעת רשלנות רפואית בניתוח קטרקט?

מקרי רשלנות רפואית בניתוח קטרקט שונים מתיקים אזרחיים “רגילים” בגין נזקי גוף, והנתבעים יערימו קשיים על התביעה במטרה להפריך את טענותיה. ההליכים והמגבלות הייחודיים עשויים לכלול:

  • מועד אחרון קצר להגשת התביעה בעילה שנקראת “התיישנות”.
  • דרישות מוקדמות למשא ומן לפשרה ו”תצהירי מומחים” שיוגשו לצד התביעה הראשונה.
  • הסכום הכולל שתובע יכול לתבוע מהמנתח עשוי להיות מוגבל על ידי מונח שנקרא “מכסת נזק”.

חשיבות הייצוג המשפטי ההולם

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית צריך לדעת איך לנווט בדרישות המנהלתיות הרבות, למצוא עד מומחה ולהוכיח לצד השני שככל הנראה יש לכם תביעה מנצחת.

אם הוא מצליח לערער את טענות הנתבעים, הדיונים הסופיים בתיק יתמקדו בסוג הנזקים שנובעים ממקרה רשלנות רפואית בניתוח קטרקט שהמנתח שלכם ביצע. כלומר, עד כמה באמת נפגעתם ועד כמה אותה פגיעה אכן עלתה לכם בהוצאות רפואיות, אובדן שכר, ירידה באיכות החיים, וכן הלאה.

מקרי רשלנות רפואית בניתוח קטרקט מציגים אינטראקציה מורכבת בין סוגיות רפואיות ומשפטיות, ולכן חשוב שעורך דין מיומן שעובד לצד עד מומחה מוסמך היטב יציג את המקרה שלכם באופן הטוב ביותר בבית המשפט.

בריאות מידע לציבור משפטי