יוסי דגן: “ביזוי רב השומרון בגל”צ – שערוריה”

יוסי דגן: “ביזוי רב השומרון בגל”צ – שערוריה”

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מגיב בחריפות על דבריו של יעקב ברדוגו כנגד רב השומרון הרב לבנון: “מוחה על ביזוי אחד מגדולי הדור, אני לא משלם מס הכנסה כדי שעל חשבוני יבזו ויתחצפו לתלמיד חכם בתחנת הרדיו הצבאית”

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב בחריפות על ביזוי הרב לבנון הערב בגלצ עי השדרן יעקב ברדוגו בתוכניתו: “וילנסקי את ברדוגו”.

ברדוגו תקף את הרב אליקים לבנון רב השומרון בהתנדבות בזמן שהתראיין בתוכניתו ואמר לו: כשהרב בא לספר פה איזה סיפור הזוי, בלי שתיפגע, עם כל הכבוד, ואתה מביא לי דוגמאות מפרופסורים ויש כאן הצלחה. כבוד הרב תתעסק ברבנות ולא בעניינים הכלכליים”. ברדוגו שאל אותו איך הרגיש כשפיטרו אותו ממועצת השומרון והוסיף שאין לו הבנה מינימלית בפוליטיקה.

ראש מועצת שומרון הגיב על הדברים בזעם ואף הטיל ספק בהמשך קיום התחנה לאור הדברים: “אני מוחה על ביזוי של תלמיד חכם בתחנת רדיו שממומנת מהמיסים שלנו, מהכספים שלנו. אני לא משלם מס הכנסה למדינה כדי שעל חשבוני יבזו תלמיד חכם, אחד מגדולי הדור.

“אני מוחה באופן אישי על ביזויו של תלמיד חכם עצום, הרב אליקים לבנון, מורנו ורבנו רב השומרון שהוא בן למעלה מ70, בהתנדבות מלאה מוסר את נפשו ימים ולילות למען תושבי השומרון ולמען עם ישראל. אני לא מעלה בדעתי, שאף שדרן בגלי צה”ל היה מעיז להחציף פניו בצורה כל כך בוטה ומחוצפת כלפי קאדי מוסלמי או כלפי כומר נוצרי. אני מוחה על כך בתוקף, זו שערוריה. לא יתכן שכספי המיסים שלנו מממנים הטפה כזו וחוצפה כזו כלפי תלמידי חכמים.”

הרב אליקים לבנון
יוסי דגן עם הרב אליקים לבנון. צילום: רועי חדי

“השתלחות כזו, בוטות כזו, חוצפה כזו כלפי אחד מגדולי הדור ואיש רוח כזה גדול – לא ראינו” הוסיף דגן,

“מעניין שדווקא בגלי צה”ל שמדברים על מגמת איזון ורצון להביא אנשים שמייצגים את רוב העם, ופתאום האנשים שמביאים פותחים את הפה שלהם בצורה כל כך מחוצפת כלפי תלמידי חכמים. אם בגלי צה”ל לא יהיה תיקון והתנצלות אני חושב ששר הביטחון בני גנץ ימצא הרבה מאד שותפים לרצון לסגור את התחנה. אני חושב ששדרן שמתחצף כלפי תלמידי חכמים צריך להתנצל, ואם לא, הנהלת גלי צה”ל צריכה לנקוט נגדו בכל האמצעים המשמעתיים.”

חדשות שומרון כתבה ראשית