ניסו להבריח מיליוני ליטרים של סולר כדי להתחמק מתשלום מס

ניסו להבריח מיליוני ליטרים של סולר כדי להתחמק מתשלום מס

רשות המסים חשפה ניסיון להבריח 3 מיליון ליטר של סולר במסווה של חומר תעשייתי פטור ממס

חוקרי רשות המסים פשטו אמש על משרדי חברת שמני תעשייה בע”מ ועצרו בהמשך שני מנהלים בחברה, החשודים בניסיון לייבא לארץ כ-3 מיליון ליטר סולר, במסווה של חומר תעשייתי פטור ממס. הפשיטה באה בעקבות חקירה סמויה המנוהלת מזה כחודש על ידי מדור אכיפה משולב בבית המכס חיפה יחד עם מחלקת חקירות מכס ומע”מ חיפה.

מהחקירה עולה החשד כי החברה ייבאה את החומר עתיר המס מדובאי דרך מצרים והצהירה כי מדובר בתזקיק שעווני, תוצר לוואי של נפט גולמי המשמש בתעשייה ופטור ממס. כך, על פי החשד, ניסתה החברה להתחמק מתשלום מס בסך כולל של כ-11 מיליון ₪.

החומר שיובא לארץ אוחסן במתקן מילואות לצורך בדיקתו, תוך התחייבות החברה כי לא תעשה בו כל פעולה עד לקבלת תשובת המעבדה. בעקבות הפעלת אמצעים מודיעיניים ומבצעיים על ידי יחידות שונות במכס בשיתוף מחלקת חקירות מכס ומע”מ חיפה, התגלה כי החברה “מושכת” את הסולר בשעות לילה מאוחרות ובסופי שבוע באמצעות מכליות, למתקני מילוי בדרום הארץ, וכל זאת על מנת למנוע את תפישתו ולשבש את הליכי החקירה.

בהמשך לחיפושים במשרדי החברה אתמול, נעצרו ושוחררו בערבות היום דוד מסבכר, המשמש כמנהל פעיל בחברה, ורוזי שמן, מנהלת משרד בשמני תעשייה בע”מ. שופט בית משפט השלום שחררם בתנאים מגבילים וחקירתם נמשכת.

Uncategorized כתבה ראשית