רצה בגיל 50+ חצי מרתון תוך 3 חודשים – ותרוץ גם במרתון התנ”ך

רצה בגיל 50+ חצי מרתון תוך 3 חודשים – ותרוץ גם במרתון התנ”ך

לי סן מירושלים היא פמיניסטית בנשמה: עלתה לארץ לפני 30 שנה מרוסיה, גרושה הייתה בעברה שחקנית תאטרון, בעלת תואר שני ושלישי בעיצוב ואומנות וחובבת מושבעת של חדר כושר.

לפני פחות משנה נתקלה בפוסט בפייסבוק של חברת מרתון ישראל על פרויקט “יעלות המדבר”, שפנה לנשים שרצו עד אז רק כ- 10 ק”מ.  לי נרשמה ומבין 300 נשים נבחרה לקחת חלק ותוך 3 חודשים סיימה חצי מרתון. מאז היא ממשיכה לרוץ ללא הפסקה וביום שישי ה-18/10 תיקח חלק במקצה חצי מרתון במרוץ התנ”ך, המשחזר את הריצה ההיסטורית מהסיפור התנ”כי , מספר שמואל א’  על איש בנימין ורצתו אל עלי הכהן הגדול בשילה הקדומה, בעקבות התבוסה לפלישתים- אורכו של המרתון המלא  42.2 ק”מ.

אם הייתם אומרים ללי סן,  גרושה בת 53 מירושליםמעצבת קולקציה  ברשת HOME FOX שהיא תרוץ מרתונים היא היתה עונה ש”אין סיכוי”. אבל המודעה על פרויקט “יעלות המדבר” – לנשים שרצו עד אז רק כ- 10 ק”מ, שענתה עליה שינתה את חייה.

לי סן במרתון טבריה. צילום: יחצ

מתוך 300 נשים בחרה חברת מרתון ישראל 13 נשים בלבד שהתאמנו עם אורנה אלטמן ואחרי 3 חודשי אימון בלבד השתתפה לי בחצי מרתון ראשון שלה במרוץ מרתון המדברי והגיעה ראשונה מתוך הקבוצה. מאז היא משתתפת בכל האירועים של “מרתון ישראל”, כולל חצי מרתון טבריה, עגור ואתגר החרמון. “החוזק המנטאלי, הנפשי וההישרדותי של אישה הוא הרבה יותר משל גבר“, קובעת לי. “המרתון הביא רוח חדשה לחיי והיום אני בכושר טוב בהרבה מצעירים ממני. אני מתאמנת 4 פעמים בשבוע ורצה בין 20-10 ק”מ, בסופ”ש מתאמנת עם קבוצה של אורנה אלטמן בהדרכתה. מסלולי הריצה זימנו לי מפגשים עם הרבה חברים חדשים וטובים”.

מרוץ התנ”ך הבינלאומי מבוסס על מסלול של 42.2 ק”מ המשחזרים את הריצה ההיסטורית מהסיפור התנ”כי , מספר שמואל א’  על איש בנימין ורצתו אל עלי הכהן הגדול בשילה הקדומה, בעקבות התבוסה לפלישתים. המרוץ שכונה בתחילה “מרוץ האיש בנימין” הפך עם השנים למרתון התנ”ך ומתקיים מדי שנה בסוכות – 18.10.19 בהפקת חברת מרתון ישראל הסוחפת אלפי אצנים מהארץ ומכל העולם. המרוץ כולל 4 מקצים אשר בסופם יקבל כל משתתף מדליית חרס ומגן מיוחד למשתתפי המרתון המלא.

חדשות בנימין כתבה ראשית תיירות ונופש