רוצה להפוך לנוטריון? הנה מה שעליך לעשות

רוצה להפוך לנוטריון? הנה מה שעליך לעשות

מעוניין לאשר צוואות? לבחון חוזים בין חברות? לסייע לאנשים להתאזרח בחו”ל באמצעות תרגום מסמכים ייחודיים? ללוות סטודנטים מועמדים למוסדות היוקרה בחו”ל בתרגום גיליונות הציונים שלהם בארץ? את כל זאת תוכל לעשות בשבתך כנוטריון! כיצד נעשים נוטריונים ומדוע זה מקצוע שמאד נדרש דווקא בימים אלו?

הכל מתחיל מלימוד משפטים ומעבר מבחני לשכת עורכי הדין

בשביל להיות נוטריון עליך להיות עורך דין. את התואר ניתן ללמוד בכל אחד מהמוסדות שמלמד משפטים, מאוניברסיטאות רשמיות ועד מכללות ייעודיות לתחום המשפט. מבחן הלשכה הוא למעשה חובתכם האחרונה במסלול הלימודים ה- 5 שנתי, ובמהלך התקופה של ההתכוננות אליו יש להסדיר סטאז’, התלמדות במשרד עורכי דין קיים. אם אתם מכוונים להיות נוטריונים, מומלץ לעשות את הסטאז’ במשרד שמובל על ידיהם אך שיש בו תקנים גם לעורכי דין רגילים. בדרך זו תוכלו לעסוק בהכשרתכם וגם לספוג קצת מהאווירה של עבודת הנוטריון. מכאן ועד הפיכתכם לנוטריונים ישנן לא מעט משוכות לעבור, אבל זוהי ההתחלה.

רישום ללשכת עורכי הדין והתמדה בה 10 שנים לפחות

עם מעברכם את המבחן הרשמי, אתם תירשמו כחברים בלשכת עורכי הדין. כעת, כשאתם חברי לשכה, עליהם להתמיד בה 10 שנים. מה זה אומר, בפועל? לא לצאת בהצהרות שאתם “רק” משפטנים, להמשיך לעבוד במקצוע, להמשיך לטעון בבתי משפט, ולמעשה לנצל את השנים הקרובות לעבודה וצבירת ניסיון לקראת הגשמת המסלול לעבר תעודת נוטריון.

ללא רקע פלילי או עבר פלילי או רישום פלילי

הגליון הפלילי שלכם צריך להיות נקי מכל רבב. רישום פלילי, שלא לומר תיק פלילי, הם בהחלט חסמים מלהיות נוטריון. אם הגיליון שלכם היה נקי עד כה, שמרו עליו כזה, כי זהו תנאי סף לקבלת התעודה.

מיועד לאזרח ישראלי או תושב שהסדיר את מעמדו

עליכם להיות בעלי אזרחות ישראלית. נתינים זרים שקיבלו אישור לעבוד ולהתפרנס בישראל ללא אזרחות אבל כן במעמד של תושבות יכולים להגיש אף הם בקשה להיות נוטריון, וזאת בשונה מתיירים, או שונים בלתי חוקיים שאינם יכולים ליהנות ממעמד זה.

השתתפות בקורס נוטריונים

במידה וצלחתם 10 שנים של חברוּת בלשכת עוה”ד, אתם יכולים לפנות להשתתפות בקורס שתכליתו היא הכשרה כנוטריונים. בקורס יידונו נושאים כמו תרגום נוטריוני, אשרור צוואות ושאר עניינים כתובים בהם תידרשו לקחת חלק ולקבל החלטות. במידה ותוסמכו על ידי וועדת הנוטריונים תקבלו חותמת אפוסטיל עם מספר הנוטריון שלכם ותוכלו להתחיל לעבוד במקצוע.

היתרונות של עורך דין שהוא גם נוטריון

נוטריון אינו צריך לטעון בבתי משפט, אלא לרכז את העבודה במשרדו. לנוטריון מעמד של שופט, משום שבמצבים קריטיים של פלוגתא ומחלוקת, למשל בין אחים על צוואה, או בין שותפים עסקיים, שופט בדיון אמיתי לא יכול לשנות החלטה של מסמך שנחתם נוטריונית. לכן, כאשר צוואה נחתמת על ידו זה חתום, מנוי וגמור ולכן על הנוטריון להפעיל שיקול דעת, להימנע מהחתמת צוואות שלא ביודעין (שהמצווה היה בגילופין או ברמת הכרה לא טובה אחרת, למשל) או לחילופין, שנכתבה בלחץ אחד הצאצאים ברצון להשיג טובות הנאה. מבחינה זו יש לו מעמד של שופט דה פקטו.

Uncategorized