רופא שיניים חירום – כיצד מוצאים רופא שיניים בשעת חירום

רופא שיניים חירום – כיצד מוצאים רופא שיניים בשעת חירום

אומרים שאיכותם של דברים נמדדים בשעה קשה, במיוחד כשמדובר ברופאים. כשלא מדובר בשעת חירום, קל לנו מאוד למצוא את הרופא הנכון שיטפל בנו. הרי יש לנו מספיק זמן, יש לנו את הסבלנות, אנחנו לא צריכים להשקיע יותר מדי מאמץ. בשעת חירום זה עובד אחרת.

אפשר לחלק את הנושא לשניים. אם אנחנו מרגישים לא טוב, חלשים, כואבים או כל דבר אחר, אז במרבית המקרים אנחנו נפנה אל חדר מיון או אל מרפאות חירום כלליות שיבדקו אותנו ויתנו לנו הפנייה לבית חולים, תרופה או כל דבר אחר. לעומת זאת, יש מקרים בהם אנחנו נידרש לפנות ישירות לרופא שיטפל בנו, למשל במקרה של רפואת שיניים.

רופא שיניים חירום הוא פונקציה שקיימת בלא מעט מרפאות ומרכזים לטיפולי שיניים. מדובר על פונקציה שרופאים רבים מממשים, זאת על מנת להעניק טיפולים למטופלים שלהם בשעות בהן המרפאה לא עובדת באופן סדיר. הכוונה לשעות הלילה, סופי שבוע וחגים. צריך לומר, שהפונקציה של רופא שיניים חירום, קיימת גם בשעות בהן המרפאה כן פועלת, וזה במקרים שיש צורך לקבל טיפול חירום ללא הזמנת תור מראש.

כעת עולה השאלה, כיצד אנחנו יכולים למצוא רופא שיניים חירום. באופן טבעי, אנחנו נרצה שהרופא שאנחנו מטופלים אצלנו באופן קבוע יעניק לנו גם טיפול חירום. אך מאחר ולא כל הרופאים כך, ובמקרים רבים מי שכן מעניק שירות זה, הרי שהוא גובה עלויות גבוהות עבורו. לכן אנחנו צריכים לבחון אופציות נוספות.

היכן אנחנו יכולים למצוא רופא שיניים חירום

רופא שיניים חירום – כיצד מוצאים רופא שיניים בשעת חירום. תמונה: pixabay

למעשה, יש לנו שתי אופציות עיקריות עבור שירות של רופא שיניים חירום. אופציה אחת היא, לחפש רופאי שיניים פרטיים שמפעילים שירות זה. אנחנו צריכים לבדוק כיצד הם מעניקים אותו.

בדרך כלל הם יעניקו שירות חירום במרפאה שלהם, אך יש מקרים בהם יעניקו גם שירות חירום בבית שלהם, שם הם יש להם קליניקה נוספת (לעיתים זו קליניקה שפועלת לצורכי חירום בלבד), וכן יש להם אופציה להגיע לביקורי בית. צריך לומר, שאופציה זו תמיד יקרה יותר מאופציה של טיפול במרפאה.

אופציה נוספת שקיימת עבורנו היא, שירות בקופת חולים. קופות חולים רבות מפעילות היום גם מרכזי טיפול שיניים עם טובי הרופאים, וישנן מרפאות שמפעילות שירות חירום שפועלות בלילות וכן בסופי שבוע. גם בקליניקה של קופת חולים אנחנו נידרש לשלם, אך הרבה פחות מאשר אצל רופא פרטי (זה תלוי בסוג הביטוח שעומד לרשותנו).

חשוב להבהיר, במקרים רבים של טיפול חירום, רופא שיניים מטעם הקופה לא יבצע טיפול אלא רק ייתן לנו משהו מניעתי, ויבקש מאיתנו לפנות אל הרופא שלנו למחרת היום בשביל לקבל טיפול, זאת על מנת שהוא לא יתחיל משהו שלא יוכל לסיים אותו.

צרכנות