לקראת פסח – מגורשי שאנור העניקו לראש הממשלה ורעייתו מצות שנאפו בשאנור

לקראת פסח – מגורשי שאנור העניקו לראש הממשלה ורעייתו מצות שנאפו בשאנור

לקראת פסח עלו כ 100 ממגורשי שאנור חומש וילדיהם – 12 שנים לאחר הגירוש,  לאפות מצות בישוב שאנור שנעקר בגירוש בשנת 2005. מגורשי היישוב העניקו לראש הממשלה ורעייתו מצות שנאפו בשאנור בבקשה: “לשנה הבאה בשאנור הבנויה”

מגורשי שאנור אופים מצות לכבוד פסח. תמונה: דוברות מועצה אזורית שומרון

משפחות המגורשים בהם ראש מועצת שומרון יוסי דגן שגורש מהמקום עם משפחתו, עלו גם בשל הגעגועים הביתה וגם בכדי להעלות לסדר היום הציבורי את הדרישה של המשפחות לבטל את החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, לאחר שהתברר שהמקום נשאר בשליטה ישראלית מלאה בניגוד לגוש קטיף, ועקירת הישובים לא השיגה שום מטרה מלבד כאב למשפחות.

התרגשות רבה נרשמה בקרב המגורשים, כאשר הגיעו למקום וגם החיילים שהיו במקום הצטרפו לאפיית המצות.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומגורש משאנור בעצמו אמר במקום: “זהו רגע קשה ומרגש. מצד אחד זכינו בניגוד לחברינו מגוש קטיף שאנחנו יכולים לחזור הביתה אל הישוב שנחרב לאפות בו מצות ולהחזיר מעט מהחיים לישוב. מצד שני דווקא החזרה ממחישה את האבסורד הנורא. לשם מה נעקרו הישובים? לשם מה גררו אותנו על האדמה הזו והוציאו אותנו בכוח מבתינו? המקום כולו נשאר בשליטה ישראלית מלאה. מדינת ישראל עשתה טעות. ומדינת ישראל והממשלה הלאומית ביותר שהייתה לה אי פעם צריכה לתקן רגע לפני פסח אנחנו קוראים לממשלת ישראל לאפשר לכולנו לצאת לחירות. להשתחרר מהכבלים הבינלאומיים ולאפשר למשפחות לחזור הביתה”

מגורשי שאנור אופים מצות לכבוד פסח. תמונה: דוברות מועצה אזורית שומרון

לאחר אפיית המצות העניקו המגורשים את המצות לראש הממשלה ורעייתו באמצעות ראש הסגל יואב הורוביץ. שקיבל את המצות מידי ילדי המגורשים.

אליס זימן מגורשת גם היא הוסיפה: “כמו בכל פעם שמגיעים לשאנור, הילדים קפצו מהאוטובוס בהתרגשות, הם מרגישים ממש בבית. תחושה של מקום שעזבנו לרגע וחוזרים עליו כאל מכר ותיק. הייתה התרגשות גדולה שהדביקה גם את החיילים והחיילות שהצטרפו אף הם לאפיית המצות בשמחה”

חדשות שומרון כתבה ראשית