רואה חשבון לעסק קטן – מה חשוב לבדוק?

רואה חשבון לעסק קטן – מה חשוב לבדוק?

הבחירה ברואה חשבון לעסק קטן יכולה להוות החלטה מכרעת המשפיעה באופן ניכר ומשמעותי על ניהולו הפיננסי של בית העסק ושגשוגו.

רואה חשבון בכללותו הינו איש מקצוע שהוכשר לעקוב ולבחון בכל עת ועת את מצבו הפיננסי של בית העסק, ובכך לשקף אותו אל מול רשויות המס בכפוף לנדרש בחוק. כמו-כן, רואה החשבון אחראי על התנהלותו הכללית הנכונה והבריאה של בית העסק, זאת באמצעות בדיקות שוטפות ומעקבים המתבצעים על-ידו ועל-ידי צוותו.

בישראל ישנם עסקים קטנים רבים, חלקם מתנהלים במתכונת One-Man Show וחלקם מבוססים על מספר עובדים בודדים. בשני המקרים הללו, הרי שחשוב למצוא רואה חשבון המתמחה בעבודה עם עסקים בעלי נפח פעילות עסקית קטן.

מהן המטרות שלכם?

בטרם תבחרו ברואה החשבון שלכם, הקפידו להגדיר לעצמכם את הצרכים העסקיים שלכם. אילו שירותים בדיוק אתם מחפשים מטעם רואה החשבון?

האם אתם עסק קטן שגם מספק משכורות ותלושי משכורת לעובדים? או שמא אתם עסק העובד אל מול ספקים בלבד? במקרים שכאלו, הרי שאפשר לבחון אם ישנו הצורך בשירותי הנהלת חשבונות וחישוב שכר, או שמא ניתן להיעזר רק בשירותים הבסיסיים המוענקים מטעם רואה החשבון.

הכנת המס, הכנת הצהרת הון ודו”ח שנתי, תכנון פיננסי, הנפקת תלושי משכורת והנהלת חשבונות כללית הפועלת אל מול ספקים ולקוחות; בחנו היטב כיצד פעילותכם תראה באופן שוטף, ולפי זאת תוכלו להחליט על הבחירה ברואה החשבון שלכם.

כישורים וניסיון מקצועי

ישנם משרדי ראיית חשבון המספקים מגוון רחב של שירותים, וככל שהמגוון רחב יותר, כך הוא יכול להועיל יותר עבור עסק קטן.

בעסקים קטנים, בעל או בעלת העסק צריכים להתמודד עם מספר רחב של משימות ולהחזיק בידע בלתי מבוטל. לעתים היכולת להיעזר ברואה החשבון ולהתייעץ עמו היא קריטית למען התנהלותו השוטפת התקינה של בית העסק.

זכרו שאתם מעוניינים לחפש אחר רואה חשבון המביא עמו ניסיון רב בעבודה על מול עסקים קטנים. לרוב, ניסיון שכזה יאפשר לרואה החשבון להגיב כמעט באופן אינטואיטיבי למגוון אתגרים שונים עמם מתמודדים עסקים קטנים בישראל.

שירותים מקוונים אל מול שירותים פרונטליים

יותר ויותר עסקים מוצאים את עצמם מתמודדים עם משאב זמן הולך וקטן. על-כן פגישה פרונטלית עם רואה החשבון עלולה להפוך למטלה משמעותית ומאתגרת עבור בעלי ובעלות עסקים רבים.

כיום ניתן למצוא משרדי ראיית חשבון המציעים שירותים חדשניים ועדכניים המבוססים על האינטרנט. אפליקציות השייכות באופן בלעדי למשרד ראיית חשבון, תוכנות מחשב להפקת קבלות וחשבוניות המשקפת את כלל ההתנהלות הפיננסית אל מול משרד ראיית החשבון, מייל אוטומטי המקבל אליו חשבוניות ועוד.

ככל שתיעזרו במשרד ראיית חשבון הנשען על שירותים מקוונים, כך תמצאו את עצמכם חוסכים זמן רב וניכר.

תקשורת וזמינות

זמינות היא חלק בלתי נפרד מן השירות, והיא תקפה הן עבור עסקים קטנים והן עבור עסקים גדולים.

הקפידו תמיד על משרד ראיית חשבון שילווה אתכם ויאפשר לכם להיוועץ עמו בכל שאלה ואתגר.

עצת מומחה