קציני הביטחון של יו”ש:”הגיע הזמן לעבור להתקפה”

קציני הביטחון של יו”ש:”הגיע הזמן לעבור להתקפה”

לאור התגברות הפיגועים והסלמה במצב הביטחוני התכנסו  בגבעת ‘עוז וגאון’ בגוש עציון, קציני הביטחון של המועצות ביו”ש, חברי ועדת הביטחון של מועצת יש”ע ח”כ  מוטי יוגב וראשי המועצות והציעו מענה התקפי לגל הטרור המתמשך.


לצד קציני הביטחון השתתפו בדיון גם ראש מועצת קדומים חננאל דוראני יו”ר הועדה, אלי שבירו ראש עיריית אריאל, שלמה קטן ראש מועצת אלפי מנשה, עודד רביבי ראש מועצת אפרת, חבר ועדת חוץ וביטחון (אל”מ במיל’) ח”כ מוטי יוגב, מנכ”ל מועצת יש”ע שילה אדלר וקב”ט מועצת יש”ע שלמה ועקנין לחשיבה אסטרטגית וטקטית כיצד ניתן להתמודד עם הטרור הגובר.

קציני הביטחון של יו''ש.צילום באדיבות מועצת יש''ע
קציני הביטחון של יו”ש.צילום באדיבות מועצת יש”ע

בישיבה, התחדדו המסרים והפעולות שיש לקיים כדי לחזק את הביטחון ואת שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון, צה”ל וגורמי הביטחון ההתיישבותיים.קציני הביטחון סיפרו על האתגרים, כל אחד בגזרתו ועל האחריות הגדולה והתקיימה הפריה הדדית. למעשה ועדת הביטחון של מועצת יש”ע מאגדת את כל הגורמים יחד המאפשרים הפרייה הדדית.

מהמפגש עלה כי צה”ל דואג בשטח וכי המח”טים הגזרתיים עושים עבודה מצוינת. עם זאת, ישנה תחושה כי יש צורך בשינוי גישה בצמרת הגורמים הביטחוניים. חשוב לחדד ולהמליץ כי תפיסת ההכלה אינה מספקת וכי יש גם לקיים פעולות התקפיות.

ראש מועצת קדומים חננאל דוראני יו”ר הועדה אמר “קודם כל, אנו לא באים כדי להחליף את הצבא ולא אומרים לו מה לעשות, אלא ממליצים ע”פ תפיסתנו והבנתנו.”אנחנו מאמינים כי צריך לשנות את השיח שמתקיים סביב גל הטרור. התחושה היא שהשיח הוא שיח של הכלה, של קבלה ושמאירוע לאירוע משכללים את תפיסת ההכלה במקום לחזק אמצעים כמו ענישה והתקפה, לרבות מלחמה בהסתה שמובילה הרשות הפלסטינית.

“בנוסף, חשוב לחזק את החוסן הקהילתי שנפגע עקב נסיונות החדירה. לכן, אנו מחוייבים להשקיע בזה מאמץ רב בשילוב זרועות של רווחה, ביטחון, צבא וכל שאר הגורמים כדי להביא לתוצאה כוללת הטובה ביותר”.
ח”כ יוגב הגדיר את המפגש כ”תשועה ברוב יועץ” והוסיף כי “עלו בשיחה נקודות חשובות שישמשו את כולנו במאמץ ההתמודדות מול מתקפת הטרור”.

שלמה ועקנין קב”ט מועצת יש”ע: חשיבות העבודה והקשר של קציני הביטחון ביהודה ושמרון עם הישובים הינה מצוינת וחשוב לשבח אותם על עבודתם. בצל שנת היובל להתיישבות שאנו הולכים לקראתה, חשוב לחזק את ההתיישבות, את הביטחון בישובים, את הקשר בין גורמי הביטחון וההתיישבות ואת ההבנה כי יש לבצע את כל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח את המשך שגרת החיים התקינה של התושבים”.

חדשות גוש עציון והר חברון